Gäst Aso100 Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Hej! jag vill veta vilket programmerings språk alla företag använder för deras program t.ex antivirus , t.ex dev c++ , och sånna där program? vilket programmerings språk använder dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering. Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Först frågar du om programeringsspråk och sen skriver du dev c++. Hur sak du ha det??? :P C# och C++ är ju vanliga språk till vanliga program. Men jag tror visual c.net och vb.net blir vanligare. Om du ska läsa på om något sproåk så kan du välja c++. Läser du c++ så har du lätt för mycket annat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 27 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 De flesta stora företagen använder sig inte utav Microsofts framework. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering. Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare. Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom. Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 29 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2008 Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering. Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare. Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom. Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC. Man kan helt enkelt säga att man ska vara månsidig när det gäller programeringsspråk. Jag fann en artikel om det på computersweden eller någon annan sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 29 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2008 Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering. Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare. Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom. Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC. Man kan helt enkelt säga att man ska vara månsidig när det gäller programeringsspråk. Jag fann en artikel om det på computersweden eller någon annan sida. Har man väl lärt sig tänket och ett språk som C++ så är det lätt att lära sig andra programmeringsspråk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 5 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2008 Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering. Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare. Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom. Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC. Man kan helt enkelt säga att man ska vara månsidig när det gäller programeringsspråk. Jag fann en artikel om det på computersweden eller någon annan sida. Har man väl lärt sig tänket och ett språk som C++ så är det lätt att lära sig andra programmeringsspråk. Jupp, jupp, precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Aso100 Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 De flesta stora företagen använder sig inte utav Microsofts framework. Vilket Framework använder dem av då? det är det jag vill komma till. Pascal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 De flesta stora företagen använder sig inte utav Microsofts framework. Vilket Framework använder dem av då? det är det jag vill komma till. Pascal? Han syftar på att dom inte använder .NET. Men oftast så används något C språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebastiannielse Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 (redigerat) Jag skulle kunna tänka mig att .NET och RAD blir allt vanligare idag, då Express edition är gratis, BÅDE för privat och kommersiellt bruk. Altså är det fritt fram för storföretagen att tanka express och sälja programvarorna som de har gjort med Express sen. (RAD = Rapid Application Development) Redigerat 6 Juli 2008 av sebastiannielse Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 7 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2008 Jag skulle kunna tänka mig att .NET och RAD blir allt vanligare idag, då Express edition är gratis, BÅDE för privat och kommersiellt bruk. Altså är det fritt fram för storföretagen att tanka express och sälja programvarorna som de har gjort med Express sen. (RAD = Rapid Application Development) På sätt och vis så är Express Edition gratis. Det är bara en trial version. För det la av rätt som det var för mig när jag hade det p mammas dator. Användningstiden tog slut för det, stod det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.