Hoppa till innehåll

Vilket Programmerings Språk?


Gäst Aso100
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Aso100

Hej!

 

 

 

 

jag vill veta vilket programmerings språk alla företag använder för deras program t.ex antivirus , t.ex dev c++ , och sånna där program? vilket programmerings språk använder dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering.

 

Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först frågar du om programeringsspråk och sen skriver du dev c++. Hur sak du ha det??? :P

C# och C++ är ju vanliga språk till vanliga program. Men jag tror visual c.net och vb.net blir vanligare.

Om du ska läsa på om något sproåk så kan du välja c++. Läser du c++ så har du lätt för mycket annat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering.

 

Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare.

Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom.

 

Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering.

 

Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare.

Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom.

 

Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC.

 

Man kan helt enkelt säga att man ska vara månsidig när det gäller programeringsspråk. Jag fann en artikel om det på computersweden eller någon annan sida.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering.

 

Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare.

Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom.

 

Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC.

 

Man kan helt enkelt säga att man ska vara månsidig när det gäller programeringsspråk. Jag fann en artikel om det på computersweden eller någon annan sida.

 

Har man väl lärt sig tänket och ett språk som C++ så är det lätt att lära sig andra programmeringsspråk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu jobbar jag inte i något företag och har ingen erfarenhet av att "jobba" med programmering.

 

Men jag tror att det är så att de bestämmer det programmeringsspråket de vill arbeta med utifrån personalens erfarenhet, kunskap; hur kraftfullt programmeringsspråket är, vilket programmeringsspråk som passar arbetet och så vidare.

Nah, de hyr inte personal först och sedan kollar de vad personalen kan. De hyr ju personal utifrån vad de kan, inte tvärtom.

 

Man använder det språk som är mest lämpligt. Java för t.ex. mobilapplikationer, C för maskinnära programvara som drivrutiner för skrivare, C++ för de flesta applikationer till PC.

Man kan helt enkelt säga att man ska vara månsidig när det gäller programeringsspråk. Jag fann en artikel om det på computersweden eller någon annan sida.

 

Har man väl lärt sig tänket och ett språk som C++ så är det lätt att lära sig andra programmeringsspråk.

 

Jupp, jupp, precis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aso100

De flesta stora företagen använder sig inte utav Microsofts framework.

 

Vilket Framework använder dem av då? det är det jag vill komma till.

 

Pascal?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De flesta stora företagen använder sig inte utav Microsofts framework.

 

Vilket Framework använder dem av då? det är det jag vill komma till.

 

Pascal?

 

Han syftar på att dom inte använder .NET. Men oftast så används något C språk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna tänka mig att .NET och RAD blir allt vanligare idag, då Express edition är gratis, BÅDE för privat och kommersiellt bruk.

 

Altså är det fritt fram för storföretagen att tanka express och sälja programvarorna som de har gjort med Express sen.

 

(RAD = Rapid Application Development)

Redigerat av sebastiannielse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna tänka mig att .NET och RAD blir allt vanligare idag, då Express edition är gratis, BÅDE för privat och kommersiellt bruk.

 

Altså är det fritt fram för storföretagen att tanka express och sälja programvarorna som de har gjort med Express sen.

 

(RAD = Rapid Application Development)

På sätt och vis så är Express Edition gratis. Det är bara en trial version. För det la av rätt som det var för mig när jag hade det p mammas dator. Användningstiden tog slut för det, stod det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...