Hoppa till innehåll

Winamp Vs Windows Media Player


ThaNooB

Rekommendera inlägg

Hej, jag undrar vilket som är bäst, Winamp eller Windows Media Player? Två av mina kompisar (minst) har Winamp och jag börjar bli en sån som bryr mig mer om min dator och vill ha det bästa liksom... Så jag undrar vilket som är det bästa, skriv vad ni tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av Windows Media Player och Winamp så väljer jag lättWinamp, då det är mkt snyggare och smidigare. men själv så använder jag mig av Foobar2000 då det kräver mkt mindre av datorn, och ett stort + med Foobar är att man kan ha flera olika playlists i flikar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag skaffat Winamp. Men jag har en fråga. Jag har mappar med musik i, asså typ en som heter Techno och en Dance osv. Men jag vill inte ha alla låtar som finns i mappen. Kan man inte "gå in" i mappen och välja en låt från mappen? Måste man ta hela mappen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag skaffat Winamp. Men jag har en fråga. Jag har mappar med musik i, asså typ en som heter Techno och en Dance osv. Men jag vill inte ha alla låtar som finns i mappen. Kan man inte "gå in" i mappen och välja en låt från mappen? Måste man ta hela mappen?

 

Du har winampen uppe så drar du bara låten till playlisten och släpper den där. Du kan även markera dem låtarna du vill ha och dra dem in i playlisten. Eller så högerklickar du på låten/låtarna och tar play/enque in winamp eller något sådant,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Waldorf

jag tycker windows media player 11 är bra mycke bättre än winamp. det är skönt att man inte måste lägga in alla låtar man har manuellt utan när man får en ny låt så hamnar den automatiskt där. sen har den en mycket bättre sökfunktion än winamp. sen kräver det mycke minde av datorn, tycker datorn blir så seg med winamp och sen tar det ju lång tid att starta med

Redigerat av Waldorf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nah, för mig tar det inte lång tid att starta Winamp. Men en sak som är bättre med Windows Media Player är att jag använder Pause och Start osv. på mitt tangentbord när jag spelar. Men eftersom jag har ett G15 så ska jag fixa det till Winamp också.

 

Nu har jag skaffat Winamp. Men jag har en fråga. Jag har mappar med musik i, asså typ en som heter Techno och en Dance osv. Men jag vill inte ha alla låtar som finns i mappen. Kan man inte "gå in" i mappen och välja en låt från mappen? Måste man ta hela mappen?

 

Du har winampen uppe så drar du bara låten till playlisten och släpper den där. Du kan även markera dem låtarna du vill ha och dra dem in i playlisten. Eller så högerklickar du på låten/låtarna och tar play/enque in winamp eller något sådant,

 

Ska jag typ gå in på Musik -> Techno -> 50 Cent - In Da Club (Techno Sadisfaction Remix) och dra den till min playlist på Winamp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nah, för mig tar det inte lång tid att starta Winamp. Men en sak som är bättre med Windows Media Player är att jag använder Pause och Start osv. på mitt tangentbord när jag spelar. Men eftersom jag har ett G15 så ska jag fixa det till Winamp också.

 

Nu har jag skaffat Winamp. Men jag har en fråga. Jag har mappar med musik i, asså typ en som heter Techno och en Dance osv. Men jag vill inte ha alla låtar som finns i mappen. Kan man inte "gå in" i mappen och välja en låt från mappen? Måste man ta hela mappen?

 

 

Du har winampen uppe så drar du bara låten till playlisten och släpper den där. Du kan även markera dem låtarna du vill ha och dra dem in i playlisten. Eller så högerklickar du på låten/låtarna och tar play/enque in winamp eller något sådant,

 

Ska jag typ gå in på Musik -> Techno -> 50 Cent - In Da Club (Techno Sadisfaction Remix) och dra den till min playlist på Winamp?

 

Det finns globala snabbtangenter i Winamp också i Options.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...