Hoppa till innehåll

Pawn


Kevve
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan! Jag har tänkt att börja fixa lite med PAWN och göra ett och annat addon till AMXMODX. Nu undrar jag efter guider till mitt syfte ovan. Då jag först vill lära mig att konfigurera ett addon kallat "BunnyHopCourseMaker"(BCM), så undrar jag, finns det någon guide för det syftet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan! Jag har tänkt att börja fixa lite med PAWN och göra ett och annat addon till AMXMODX. Nu undrar jag efter guider till mitt syfte ovan. Då jag först vill lära mig att konfigurera ett addon kallat "BunnyHopCourseMaker"(BCM), så undrar jag, finns det någon guide för det syftet?

Skulle du kunna skicka en länk var man kan ladda ner den modden så ska jag ta en titt på det. Tror jag kan hitta någon guide.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill först och främst kunna öppna .amxx filerna, sedan vill jag kunna ändra själva "kontrollpanelen" där man lägger ut blocksen, och även lägga till nya. Hur man byter models kan jag så det är inget problem, men hur man lägger till nya...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill först och främst kunna öppna .amxx filerna, sedan vill jag kunna ändra själva "kontrollpanelen" där man lägger ut blocksen, och även lägga till nya. Hur man byter models kan jag så det är inget problem, men hur man lägger till nya...

Om du vill öppna .amxx filerna så, good luck. Men vill du bara convertera dom till .pwn så är det bara att använda en .amxx till .pwn compiler. Sök på google "amxx pwn compile" så tror jag att du hittar det.

 

Lägga till nya val i menyn är absolut inte svårt. Men hur vill du ändra i menyn? Vill du lägga till nya blocks (nya funktioner etc) eller vill du ändra vinkel, etc etc?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill kunna lägga till nya blocks. Dvs, lägga in i menyn så att det läggs ut i spelet. Jag har redan models för det jag vill, men jag vill kunna lägga in dom i vanliga blockmakern och funktioner dessa har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill kunna lägga till nya blocks. Dvs, lägga in i menyn så att det läggs ut i spelet. Jag har redan models för det jag vill, men jag vill kunna lägga in dom i vanliga blockmakern och funktioner dessa har.

Så, vilka funktioner har du tänkt dig? Alla som faktiskt behövs finns redan..

 

Ifall du vet hur du ska programmera funktionerna så är det ända du behöver kunna..

 

menu_additem( )

 

Senaste meny systemet :

 

http://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=46364

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men mitt "Main Reason" är att kunna lägga till Små, stora, medium, staket, golv, tak. osv.

Hmm.. då är det ju bara att lägga till en meny item och sen bara kopiera en platforms funktion(er) och klistran in det för den nya fast att låta den spawna ett staket eller vad du nu vill ska spawnas. Hur enkelt som helst..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...