Hoppa till innehåll

Hjälp Med Windows Media Center!


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

tja har nu kopplat ihop mitt 360 och dator med windows media center så man kan spela upp saker från datorn på 360 men hur gör man för att spela upp filmer och musik man har på datorn, när jag går in på den på 360 så kommer det fram att det blev ett fel och den spelas inte upp, och hur gör man för att spela upp filmer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försökte klura med det där förut. Förstod aldrig hur man skulle göra. Men har för mig att det gick lite bättre när jag kopplade in ethernet-sladden direkt in i datorn istället för genom routern. Tror jag gjorde en tråd om det och fick lite svar jag fick användning för har jag för mig. Använd sökfunktionen och försök hitta den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installera Windows Media Player 11 sen går du in på:

 

Library-->Media Sharing sen aktiverar du Xbox 360...

vad e det för media player man får med som standar då? (vista)!

 

11, skulle jag kunan tro. Men är designen svart så är det 11...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installera Windows Media Player 11 sen går du in på:

 

Library-->Media Sharing sen aktiverar du Xbox 360...

vad e det för media player man får med som standar då? (vista)!

 

11, skulle jag kunan tro. Men är designen svart så är det 11...

 

bara svart längst upp resten e typ ljust blåt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Installera Windows Media Player 11 sen går du in på:

 

Library-->Media Sharing sen aktiverar du Xbox 360...

vad e det för media player man får med som standar då? (vista)!

 

11, skulle jag kunan tro. Men är designen svart så är det 11...

 

den måste ju inte vara svart man kan ju ändra den till t.ex grön...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär gör du (funka för mig):

 

OBSERVERA! Du måste ha xboxet och datorn ihopkopplat i samma nätverk (Router)!!!!

 

1. Ladda ner TVerrsity! LADDA NER!

 

2. Installera och starta programet (installera allt som kommer upp, och ha alla inställningar standard(inte ändra något))

 

3. Kolla så att de flesta inställningar är bra inne i programmet (t.ex att ditt xbox 360 är tillåtet)!

 

4. På din 360 ska du gå till fliken "Media" sen Pictures, Videos eller Music! Välj datorn som source(brukar oftast vara vad din dator heter) sen bläddrar du igenom några mappar sen bör du hitta vad du söker efter!

 

MvH Alexander P12!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såhär gör du (funka för mig):

 

OBSERVERA! Du måste ha xboxet och datorn ihopkopplat i samma nätverk (Router)!!!!

 

1. Ladda ner TVerrsity! LADDA NER!

 

2. Installera och starta programet (installera allt som kommer upp, och ha alla inställningar standard(inte ändra något))

 

3. Kolla så att de flesta inställningar är bra inne i programmet (t.ex att ditt xbox 360 är tillåtet)!

 

4. På din 360 ska du gå till fliken "Media" sen Pictures, Videos eller Music! Välj datorn som source(brukar oftast vara vad din dator heter) sen bläddrar du igenom några mappar sen bör du hitta vad du söker efter!

 

MvH Alexander P12!

Är TVerrsity ett säkert programm ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...