Vizzo97 Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Som rubriken säger. Jag är själv medlemm där och sörjer stort. DEt hackarna gjord var att ta bort admins medlemmskap på fuska.nu(dock är han tillbaks igen och jobbar på det)och sedan fick de tag på alla 53303 användares krypterade lösenord! Självklart är det www.flashback.info som ligger bakom tråden. Kolla själva genom att gå in på IT-säkerhet sedan sidan 3 och in på låsta tråden Fuska.nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 hahaha xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Låga j*vlar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 LOL! Tur att man hade slutat att vara inne där och att jag hade ändrat till ett annat lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 (redigerat) Ojda, jag fick panik när jag såg att det fans en tråd på fuska.se när dom hade tagit över fuska.se konton via fuska.nu. Så jag var rädd för att dom kanske hade mitt lösenord, men sen visade det sig ju att det var fuska.nu som blivit hackat. Är inte medlem där men det är ju synd för dom. Redigerat 30 Juni 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Ojda, jag fick panik när jag såg att det fans en tråd på fuska.se när dom hade tagit över fuska.se konton via fuska.nu. Så jag var rädd för att dom kanske hade mitt lösenord, men sen visade det sig ju att det var fuska.se som blivit hackat. Är inte medlem där men det är ju synd för dom. .nu ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Men dom får ju skylla sig själva också, dom hade ju inte precis en bra säkerhet ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Men dom får ju skylla sig själva också, dom hade ju inte precis en bra säkerhet ;)jo, men det är ju lite synd om medlemmarna som nu kommer att bli jätteoroliga p.g.a att andra kan ha deras lösenord o.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Men dom får ju skylla sig själva också, dom hade ju inte precis en bra säkerhet ;)jo, men det är ju lite synd om medlemmarna som nu kommer att bli jätteoroliga p.g.a att andra kan ha deras lösenord o.s.v. "Andra kan" ? Vad jag har hört så är det några som laddat upp en .txt på internet med alla användares username och password. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Ägda ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 Men dom får ju skylla sig själva också, dom hade ju inte precis en bra säkerhet ;) jo, men det är ju lite synd om medlemmarna som nu kommer att bli jätteoroliga p.g.a att andra kan ha deras lösenord o.s.v. "Andra kan" ? Vad jag har hört så är det några som laddat upp en .txt på internet med alla användares username och password. Lösenorden var i MD5 hashar, så man var tvungen att cracka dom först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 30 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2008 (redigerat) jag är glad, jag hatar fuska.nu. Och det var medlemen FaceLess som låste admins konto, Hackaren tog sig in genom Vice Adminen. FaceLess är en moderator där för er som inte vet. Redigerat 30 Juni 2008 av InTech Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.