Hoppa till innehåll

Blir Jag Bannad För Alltid Då? - Rs

Rekommendera inlägg

Jagex skulle aldrig IP Banna en potentiell member betalare. De ip bannar heller inte om du inte har gjort något riktigt dumt som tillexempel använda en bug till att bli rikast på spelet, eller döda alla utanför Bounty Hunter. Ditt account blir låst, men inte borttaget. Du kan överklaga din ban närsomhelst och blir den accepterad kan du logga in som vanligt igen.

kevve är tillbaka på fuska ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Har inte läst allt, men om du blir bannad får du en chans att skriva till jagex en anledning till att de låser upp kontot, om du inte lyckas får du en chans till. Sen kan du aldrig någonsin mer logga in på kontot. Men du kan göra nya gubbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte läst allt, men om du blir bannad får du en chans att skriva till jagex en anledning till att de låser upp kontot, om du inte lyckas får du en chans till. Sen kan du aldrig någonsin mer logga in på kontot. Men du kan göra nya gubbar.

Ja men om min pure blir bannad struntar väl jag i..

Men om min pure blir bannad kan jag väl lira med min main fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men om min pure blir bannad struntar väl jag i..

Men om min pure blir bannad kan jag väl lira med min main fortfarande?

Ja, skrev jag ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

zeg0 din idiot försök spela som alla andra och andvänd inte bots.

Asså.. Jag har aldrig sagt att jag ska använda bot och inte att jag har gjort det heller jag bara undrar vad som händer..

"Jo, jag undrade >>>OM<<< jag testar en bot en gång, så blir jag ip bannad.."

Redigerat av Zeq0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså.. Jag har aldrig sagt att jag ska använda bot och inte att jag har gjort det heller jag bara undrar vad som händer..

Som sagt du kan ha ett dynamiskt IP som byts 1 gång i veckan eller så, men du har alltid ditt riktiga IP kvar, om du använder bots så IP bannar dom dig, d.v.s när du försöker gå in på runescape så nekas det. Då måste du ringa till din leverantör och be om att få byta eller så byter du internet bolag typ.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt du kan ha ett dynamiskt IP som byts 1 gång i veckan eller så, men du har alltid ditt riktiga IP kvar, om du använder bots så IP bannar dom dig, d.v.s när du försöker gå in på runescape så nekas det. Då måste du ringa till din leverantör och be om att få byta eller så byter du internet bolag typ.

Njae, eftersom dom flesta sidorna etc. bannar bara din dynamiska IP eftersom det är den man ser, inte den man har hos ISP'n, men, det går genom den dynamiska ip'n att komma till den riktiga ip adressen, men jag tror seriöst inte att dom gör det.

Har själv blivit bannad på RS och bara bytt IP, funkat bra.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den staiska ip.n byts rätt ofta men den "riktiga" kan man bara byta igenom att ringa levenrantören eller att använda särskillda olagliga program

Lite fel där va, den statiska IP:n är sånt som användaren bestämmer själv om det inte finns någon DHCP server som ger ut ip-adresser och denna typen används ofta vid bland annat LAN, när man skriver in det gamla hederliga 192.168.0.xxx.

Och statisk ip innebär att du har en FAST ip-adress dvs att du måste kontakta din ISP för att byta IP.

Om du har dynamisk IP som är rörlig och byts rätt så ofta av din ISP (märks ibland genom att du blir disconnectad) eller av dig själv.

Men ett bra alternativ att fuska om du nu vill fuska är att sitta bakom en proxy server, skulle du isf bli bannad så blir proxyns IP-adress bannad och inte din.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...