Hoppa till innehåll

Köpa 360?


Dezen

Rekommendera inlägg

Tjingeling =) Tänkte inleda med att säga att detta är den första seriösa tråden jag gör på VÄLDIGT länge, så jag är tacksam för seriösa svar ;)

 

Men iaf, jag har börjat fundera lite smått på att köpa ett Xbox 360 (Ja, jag vet att jag är sen ^^) och har kollat upp lite saker hit och det, men jag har fortfarande inte riktigt förstått skillnaden på de olika "paketen" man kan köpa, som jag har förstått så betalar man 800kr mer för en 20gigs hårddisk och hd anslutning?

 

Så nu frågar jag, vilket av paketen är bäst att köpa, har ni lite små trevlig info om konsollen att dela ut osv?

 

Jag är tacksam för all hjälp :)

 

Btw, den första som klagar på att jag har skrivit konstigt skrivs upp på blacklist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns 3 stycken 360 paket. *Elite* *Premium* ( som jag har ) och *Arkade*.

 

Elite.

 

Xbox 360 elite har svart skal + svarta kontroller, 120 Gig gårddisk och är allmänt snyggare än de andra.

Kostar 3500 på rea där jag bor annars kostar den runt 4000-5000 kr.

 

Premium.

 

Är vit med vita tillbehör, 20 gig hårddisk.

Kostar runt 3000-4000 Kr. ( Rekommenderas av mig )

 

Arcade

 

Kostar 2500 kr, Är vit, men har ett minneskort vilket gör att man inte kan spela Xbox live, Eller Spela som behöver mycket lagringsutrymmer t.ex. Oblivion.

 

 

Jag rekommenderar dig att köpa Premium, Men om du har mycket pengar och vill köpa Elite så är det okså helt okej, Men köp ej Arcade.

 

ENYOY :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Elite blir det verkligen inte ^^ Alldeles för dyrt :P Och om man inte kan spela live med Arcade så känns det ganska meningslöst ^^

 

Ingår det något spel i Premium eller måste man köpa det uttöver konsollen? Har hört av en kompis att det finns "Gamecard" till Xbox live, stämmer det eller e han delay? ^^

 

Tack för det snabba svaret =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns 3 stycken 360 paket. *Elite* *Premium* ( som jag har ) och *Arkade*.

 

Elite.

 

Xbox 360 elite har svart skal + svarta kontroller, 120 Gig gårddisk och är allmänt snyggare än de andra.

Kostar 3500 på rea där jag bor annars kostar den runt 4000-5000 kr.

 

Premium.

 

Är vit med vita tillbehör, 20 gig hårddisk.

Kostar runt 3000-4000 Kr. ( Rekommenderas av mig )

 

Arcade

 

Kostar 2500 kr, Är vit, men har ett minneskort vilket gör att man inte kan spela Xbox live, Eller Spela som behöver mycket lagringsutrymmer t.ex. Oblivion.

 

 

Jag rekommenderar dig att köpa Premium, Men om du har mycket pengar och vill köpa Elite så är det okså helt okej, Men köp ej Arcade.

 

ENYOY :)

ett par fel ska rätta, det finns 4 paket, elite,premium,pro och arcade, det betror lite på vad du ska spela och på vad, ska du köra live och på en hd tv kan jag säga elite om du inte ska köra live och inte på en hd tv kan jag säga arcade

 

arcade kostar nu 1800 elite 3500 (på ebgames inkl ett spel) premium typ 2600 (tillverkas inte längre) och pro typ 2500.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Jag har pro inte Premium. Så jag menar Köp Pro. När jag köpte mitt fick jag med ett headset 2 stycken spel " Viva pinata " och " Forza 2 motorsport ", Det är nog ändrat nu. Och jag fick okså en kontroll, Men köp Pro ! Och jag det finns Gamercard till Live,

Redigerat av 9400
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktiskt, så blir det första spelet Halo 3 eftersom jag är en Halo fanatiker ;) Sen får jag se vilka spel som frestar mig i framtiden :P Kan säga att Cod 4, oblivion och GH3 inte kommer bli inköpta eftersom de två förstnämnda har jag på datorn och det sistnämnda har jag blivit lite besviken på eftersom det inte är lika skoj som GH1,2 ;)

 

AC: ARPG står för Action roleplaying game?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...