elin1101 Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 (redigerat) Sätt ditt namn på listan för att hajarna kanske ska få bli räddade. När jag fick höra min kusin berätta vad de gör med hajar så började jag nästan gråta! vill INTE ta vad de gör med hajarna i detta inlägg. Några av er har säkert redan besökt denna sida och jag hoppas att ni skrivit upp er på listan. För er som itne gjort det: http://savethesharks.se/ t.aspx 8064 pers har skrivit upp sig men de ökar snabbt=) Redigerat 10 Juli 2008 av elin1101 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 (redigerat) NVM Såg inte delen under På engelska heter det "finning". Det betyder att en haj fångas och att någon hugger av fenorna på den och sedan slänger tillbaka den stympade, blodiga hajen i vattnet. Ofta lever den fortfarande, men eftersom en haj inte kan simma utan fenor drunknar den eller svälter ihjäl. för er som undrar vad dom gör med hajarna. Redigerat 10 Juli 2008 av Overkill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 Om du bara skriver in http://savethesharks.se/ så fungerar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 NVM Såg inte delen under På engelska heter det "finning".Det betyder att en haj fångas och att någon hugger av fenorna på den och sedan slänger tillbaka den stympade, blodiga hajen i vattnet. Ofta lever den fortfarande, men eftersom en haj inte kan simma utan fenor drunknar den eller svälter ihjäl. för er som undrar vad dom gör med hajarna. Varför gör man det? o_O Låter onödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 10 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 På engelska heter det "finning". Det betyder att en haj fångas och att någon hugger av fenorna på den och sedan slänger tillbaka den stympade, blodiga hajen i vattnet. Ofta lever den fortfarande, men eftersom en haj inte kan simma utan fenor drunknar den eller svälter ihjäl. för er som undrar vad dom gör med hajarna. Varför gör man det? o_O Låter onödigt. Någonting med fensoppa(?) so mom säljer dyrt till människor som inte har nå vett i sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 (redigerat) Hajfensoppa. Man borde egentligen döda hajen direkt och ta vara på resten av den också istället för att stympa. Är som om en utomjording skulle fånga människor och hugga av armarna och benen, och sen slänga tillbaks dem på marken. Redigerat 10 Juli 2008 av Bazti Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 Hajfensoppa. Man borde egentligen döda hajen direkt och ta vara på resten av den också istället för att stympa. Är som om en utomjording skulle fånga människor och hugga av armarna och benen, och sen slänga tillbaks dem på marken. Snarare slänga ner på jordens vildmark, så vi skulle bli uppätna levande av andra djur utan att kunna springa iväg :/ När man slänger in hajarna, drunknar ju dem och blir långsamt uppätna av andra fiskar :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh: Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 På engelska heter det "finning". Det betyder att en haj fångas och att någon hugger av fenorna på den och sedan slänger tillbaka den stympade, blodiga hajen i vattnet. Ofta lever den fortfarande, men eftersom en haj inte kan simma utan fenor drunknar den eller svälter ihjäl. för er som undrar vad dom gör med hajarna. Varför gör man det? o_O Låter onödigt. Någonting med fensoppa(?) so mom säljer dyrt till människor som inte har nå vett i sig Kanske är gott? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 På engelska heter det "finning". Det betyder att en haj fångas och att någon hugger av fenorna på den och sedan slänger tillbaka den stympade, blodiga hajen i vattnet. Ofta lever den fortfarande, men eftersom en haj inte kan simma utan fenor drunknar den eller svälter ihjäl. för er som undrar vad dom gör med hajarna. Varför gör man det? o_O Låter onödigt. Någonting med fensoppa(?) so mom säljer dyrt till människor som inte har nå vett i sig Kanske är gott? Det finns mycket som är gott, jag tycker att man skulle kunna välja något annat istället för att veta att man äter på en torterads hajs fena. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 skrev på tre gånger Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh: Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen... :P Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.