Hoppa till innehåll

Snälla, Hjälp Att Rädda Hajarna!


elin1101

Rekommendera inlägg

ormar,spindlar, hundar då? ska vi utrota dem också bara för att de dödar människor? jag tror du har sett hajen lite väl många gånger >_>

om vi ska utrota allt som dödar människor så borde vi ju utrota halva männskligheten vilket gör oss mördare och då måste vi också dö?

 

gz Raptomex du har nu förintat i stort sett allt liv på planeten med ditt dumma inlägg.

 

personligen tycker jag att all sån här onödig jakt på djur ska stoppas.

Vart vill du komma?

Har jag sagt, slakta alla djur på jorden..Nej. Så vart fick du det ifrån?

Ärligt talat så bryr jag mig inte om hajar, för att vi har inte hajar i Sverige. Sen om det är nån som vill sliska i sig hajfensoppa eller vad det var så är det inte mitt problem. Och varför vill ni hindra att man dödar hajar? Brukar ni leka med hajar eller?

 

Nej, men de tillhör världen lika mycket som du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ormar,spindlar, hundar då? ska vi utrota dem också bara för att de dödar människor? jag tror du har sett hajen lite väl många gånger >_>

om vi ska utrota allt som dödar människor så borde vi ju utrota halva männskligheten vilket gör oss mördare och då måste vi också dö?

 

gz Raptomex du har nu förintat i stort sett allt liv på planeten med ditt dumma inlägg.

 

personligen tycker jag att all sån här onödig jakt på djur ska stoppas.

Vart vill du komma?

Har jag sagt, slakta alla djur på jorden..Nej. Så vart fick du det ifrån?

Ärligt talat så bryr jag mig inte om hajar, för att vi har inte hajar i Sverige. Sen om det är nån som vill sliska i sig hajfensoppa eller vad det var så är det inte mitt problem. Och varför vill ni hindra att man dödar hajar? Brukar ni leka med hajar eller?

 

Nej, men de tillhör världen lika mycket som du gör.

 

Otroligt jag älskar sådana personer <3.

Riktigt toppen, har faktiskt aldrig hört en kommentar där nån påstår att hajar är lika mycket värda som människor.

En fråga bara, vad gör hajar för nått som får dig att älska dom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr är vi också en del av ekosystemet.

 

Sluta dra paralleller med hajar och andra djur som ibland attackerar människor, det har absolut inget med diskussionen att göra.

 

Jag har redan sagt detta, men det tåls att upprepa: det må vara onödigt att slänga i dem igen då de kommer möta en säker död.

 

Vissa verkar tro, att dom tar hajfenorna har något att göra med att hajar är "aggressiva"? Annars skulle ni inte blanda in andra djur som kan attackera oss.

 

@Garone, okej djuren vi har slaktas direkt, slipper lida, då ser det ut så här:

 

Boskap: Föds, växer upp i fångenskap, göds och slaktas.

Hajar: föds i det vilda, växer upp naturligt, jagar, blir eventuellt fångad och får fenorna avhuggna, dör av svällt/drunkning (ja drunkning)

 

låtar ju så himla mycket bättre för boskapen

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr är vi också en del av ekosystemet.

 

Sluta dra paralleller med hajar och andra djur som ibland attackerar människor, det har absolut inget med diskussionen att göra.

 

Jag har redan sagt detta, men det tåls att upprepa: det må vara onödigt att slänga i dem igen då de kommer möta en säker död.

 

Vissa verkar tro, att dom tar hajfenorna har något att göra med att hajar är "aggressiva"? Annars skulle ni inte blanda in andra djur som kan attackera oss.

 

@Garone, okej djuren vi har slaktas direkt, slipper lida, då ser det ut så här:

 

Boskap: Föds, växer upp i fångenskap, göds och slaktas.

Hajar: föds i det vilda, växer upp naturligt, jagar, blir eventuellt fångad och får fenorna avhuggna, dör av svällt/drunkning (ja drunkning)

 

låtar ju så himla mycket bättre för boskapen

Jag tror att boskapen lever ett ganska så bra liv. Hajar lever ju i ständig fara. För övrigt så behöver vi ju griskött osv. Men hajfens soppa...? Tror inte det är så många som gillar det tbh.

 

@Raptomex

 

Jag sa aldrig att en haj är lika mycket värd som en människa. Grejen är att jag inte tycker att något djur ska behöva lida de sista minuterna av sitt liv bara för att snobbarna ska få en soppa.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr är vi också en del av ekosystemet.

 

Sluta dra paralleller med hajar och andra djur som ibland attackerar människor, det har absolut inget med diskussionen att göra.

 

Jag har redan sagt detta, men det tåls att upprepa: det må vara onödigt att slänga i dem igen då de kommer möta en säker död.

 

Vissa verkar tro, att dom tar hajfenorna har något att göra med att hajar är "aggressiva"? Annars skulle ni inte blanda in andra djur som kan attackera oss.

 

@Garone, okej djuren vi har slaktas direkt, slipper lida, då ser det ut så här:

 

Boskap: Föds, växer upp i fångenskap, göds och slaktas.

Hajar: föds i det vilda, växer upp naturligt, jagar, blir eventuellt fångad och får fenorna avhuggna, dör av svällt/drunkning (ja drunkning)

 

låtar ju så himla mycket bättre för boskapen

Jag tror att boskapen lever ett ganska så bra liv. Hajar lever ju i ständig fara. För övrigt så behöver vi ju griskött osv. Men hajfens soppa...? Tror inte det är så många som gillar det tbh.

 

 

Nej men det kan ju knappast behöva vara så att alla måste gilla det innan nån får äta det :>

Inte många som gillar sushi men det äts ändå

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man är emot att hajarna dödas så måste man ju vara emot, grisar, kor os.v.

För att dom dödas också för att bli mat, av hajar kan man få en soppa.

 

Så kortfattat, alla som är emot att hajar dödas för att man ska få soppa, då måste den vara emot kor, gris, häst slakt os.v.

Om inte? Då vill jag veta vad för skillnad det är mellan en haj och en häst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man är emot att hajarna dödas så måste man ju vara emot, grisar, kor os.v.

För att dom dödas också för att bli mat, av hajar kan man få en soppa.

 

Så kortfattat, alla som är emot att hajar dödas för att man ska få soppa, då måste den vara emot kor, gris, häst slakt os.v.

Om inte? Då vill jag veta vad för skillnad det är mellan en haj och en häst.

Först och främst så tycker jag att det är smått idiotiskt att äta häst, men jag antar att de dödas smärtfritt vid slakt.

Vi måste ha kött, och kor och grisar som ska slaktas när de växt till sig får ju ett ganska uthärdligt liv under tiden. ( Jag skulle aldrig få mig till att äta kött från MCdonalds eller någon annan hemsk snabbmatsresturang där djuren plågas och drogas för att bli saftiga. )

 

När det kommer till Sushi så behöver den inte innehålla fisk, huvudingrediensen är faktist ris. Och man hugger ju inte av fenorna på fisken för att sedan låta dem blöda till döds.

 

Jag tycker bara att det är idiotiskt att hugga fenan av hajar för att framställa en dyr soppa som någon knappt äter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem bryr sig hajarna dödar oss vi dödar dem. ( Ne det kanske va lite oseriöst ). Men hur mycket lidande har inte vi fått utstå pga hajar, Avslitna ben, Armar, Dödsfall m.m. Men det är nog ingen risk att hajarna dör ut de lär alldrig få tag på alla.

Det är egentligen bara vithajar som är aggresiva mot människor.

 

@Fishmaster

 

Det bryter mot moralen, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem bryr sig hajarna dödar oss vi dödar dem. ( Ne det kanske va lite oseriöst ). Men hur mycket lidande har inte vi fått utstå pga hajar, Avslitna ben, Armar, Dödsfall m.m. Men det är nog ingen risk att hajarna dör ut de lär alldrig få tag på alla.

Det är inte ofta som människor blir anfallna av hajar. De ser bara läskiga ut, vilket givetvis filmindustrin inte är sen att utnyttja.

 

Visst, det händer, men inte ofta. Jämför hur många hajar vi dödar med hur många människor som hajarna dödar.

91250000 mot 10 om året.

 

Antal hajattacker som inträffade under 2004:

Totalt: 109

Icke-provocerade: 61

 

Källor:

Save The Sharks, http://www.savethesharks.se/

Svenska Wikipedia, http://sv.wikipedia.org/wiki/Hajar

Engelska Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Shark_attack

ISAF, International Shark Attack File, http://www.flmnh.ufl.edu/Fish/sharks/stati...acksummary.htm)

 

 

Det går inte att på något sätt jämföra det människan gör med hajarna och säga att det är "själv-försvar" elelr något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...