Hoppa till innehåll

Snälla, Hjälp Att Rädda Hajarna!


elin1101

Rekommendera inlägg

"Buhuhuu! Rädda hajarna!!" Tror ni hajarna skulle bry sig om det var vi som fick våra armar och händer i en soppa?

Varför ska vi bry oss om en hajarna när dom, om dom nån gång skulle få ett läge, äter upp oss utan att äns tänka på att "Buhuhu, jag tänker inte äta mer för att det är dumt mot bytet"?

 

Hajar äter inte människor.

 

Kanske inte i vanliga fall men om du skulle hamna i en bassäng med en stor hungrig haj tror jag nog att du blir den uppätna.

 

Zakakiro @ Wow! Ännu en liten unge som måste ta till personliga påhopp.

 

Hajar äter ju fiskar o.s.v, vi människor äter tydligen soppa gjort av hajar :P

Jag står bredvid RHCP och Ubuntu nu, det är ju våran natur att göra soppa av hajar, det finns ju nått som kallas hajfensoppa, och för att få den soppan vad måste man göra då? Hm, jo få tag i en haj. Sen om dom kastar i hajen igen så bryr jag faktiskt inte mig så ganska mycket, om jag ska vara ärlig. Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hajar, jag har inte en haj som husdjur, det kan ju knappast inte ni heller ha.

Om jag får fråga er som är totalt emot soppan, varför tycker ni om hajar? Har dom ett gulligt ansikte? Snygga fenor? vita, raka tänder?

Menart!

Och jag undrar varför ni hakar upp er på att skriva under på att man inte ska få äta hajar när dom i Japan/kina äter hundar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Kanske inte i vanliga fall men om du skulle hamna i en bassäng med en stor hungrig haj tror jag nog att du blir den uppätna.

 

Han kommer cirkla runt dig och ta reda på om du är mat eller inte. Om du försöker fly kommer han attackera. Men om du låtar han 'inspektera' dig så kommer han förhoppningsvis inte attackera dig eftersom människor är dålig mat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte i vanliga fall men om du skulle hamna i en bassäng med en stor hungrig haj tror jag nog att du blir den uppätna.

 

Han kommer cirkla runt dig och ta reda på om du är mat eller inte. Om du försöker fly kommer han attackera. Men om du låtar han 'inspektera' dig så kommer han förhoppningsvis inte attackera dig eftersom människor är dålig mat.

 

När han gör det är det dåligt om man har ett köttsår i armen eller benet... :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte i vanliga fall men om du skulle hamna i en bassäng med en stor hungrig haj tror jag nog att du blir den uppätna.

 

Han kommer cirkla runt dig och ta reda på om du är mat eller inte. Om du försöker fly kommer han attackera. Men om du låtar han 'inspektera' dig så kommer han förhoppningsvis inte attackera dig eftersom människor är dålig mat.

 

När han gör det är det dåligt om man har ett köttsår i armen eller benet... :)

 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EDOBEM

Vem bryr sig hajarna dödar oss vi dödar dem. ( Ne det kanske va lite oseriöst ). Men hur mycket lidande har inte vi fått utstå pga hajar, Avslitna ben, Armar, Dödsfall m.m. Men det är nog ingen risk att hajarna dör ut de lär alldrig få tag på alla.

Det är inte ofta som människor blir anfallna av hajar. De ser bara läskiga ut, vilket givetvis filmindustrin inte är sen att utnyttja.

 

Visst, det händer, men inte ofta. Jämför hur många hajar vi dödar med hur många människor som hajarna dödar.

91250000 mot 10 om året.

 

Antal hajattacker som inträffade under 2004:

Totalt: 109

Icke-provocerade: 61

 

Källor:

Save The Sharks, http://www.savethesharks.se/

Svenska Wikipedia, http://sv.wikipedia.org/wiki/Hajar

Engelska Wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Shark_attack

ISAF, International Shark Attack File, http://www.flmnh.ufl.edu/Fish/sharks/stati...acksummary.htm)

 

 

Det går inte att på något sätt jämföra det människan gör med hajarna och säga att det är "själv-försvar" elelr något liknande.

Ne, Du har rätt. Men skall de slakta en haj tycker ja de skall göra det smärtsammt och ta redan på alla kroppsdelar.

Smärtsamt? Varför? o.O

 

Jag menar icke smärtsammt. Jag är djurvän.

 

Ja, verkligen djurvän om du vill att dom ska slakta en kvarts miljon hajar om året.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ormar,spindlar, hundar då? ska vi utrota dem också bara för att de dödar människor? jag tror du har sett hajen lite väl många gånger >_>

om vi ska utrota allt som dödar människor så borde vi ju utrota halva männskligheten vilket gör oss mördare och då måste vi också dö?

 

gz Raptomex du har nu förintat i stort sett allt liv på planeten med ditt dumma inlägg.

 

personligen tycker jag att all sån här onödig jakt på djur ska stoppas.

Det finns länder där man äter ormar, spindlar och hundar.

 

 

 

 

 

Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande.

din j*vla n0lla! hajarna dödar inte ens hälften av vad människan dödar hajarna ju! föresten så é det farligaste djuret människan vi é lika mkt djur som en katt elr en haj! jag gillar inte hajar men detta e förjävligt, jag ska skriva på ett par gånger

 

det jag skrev var till Raptomex* blev nått fel :/

 

Flodhästen är väll farligare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

 

Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande.

 

din j*vla n0lla! hajarna dödar inte ens hälften av vad människan dödar hajarna ju! föresten så é det farligaste djuret människan vi é lika mkt djur som en katt elr en haj! jag gillar inte hajar men detta e förjävligt, jag ska skriva på ett par gånger

 

det jag skrev var till Raptomex* blev nått fel :/

 

Flodhästen är väll farligare :)

 

Människan är 100 gånger farligare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

 

Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande.

 

din j*vla n0lla! hajarna dödar inte ens hälften av vad människan dödar hajarna ju! föresten så é det farligaste djuret människan vi é lika mkt djur som en katt elr en haj! jag gillar inte hajar men detta e förjävligt, jag ska skriva på ett par gånger

 

det jag skrev var till Raptomex* blev nått fel :/

 

Flodhästen är väll farligare :)

 

Människan är 100 gånger farligare.

 

 

Om den får ha vapen och sånt ja. Men utan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh:

 

Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen...

:P

 

Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande.

 

Hajar dödar folk dom tror är delfiner eller nått annat.

Medans det dödas flera hundra hajar per dag för att nån snobb som betalar mycket ska få fen-soppa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh:

 

Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen...

:P

 

Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande.

 

inte så smart det där heller,dom dödar nästan aldrig folk.Tänk så många djur vi dödar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh:

 

Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen...

:P

 

Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande.

 

Hajar dödar folk dom tror är delfiner eller nått annat.

Medans det dödas flera hundra hajar per dag för att nån snobb som betalar mycket ska få fen-soppa!

 

Ja, de kan få för sig att vi är ett annat djur och det är oftast därför de attackerar.

 

@RHCP

 

Varför skulle man gå nära en flodhäst utan vapen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...