Garone Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Okej, så nån "snobb" bestämmer sig för att äta fensoppa, det är tydligen helt fel, istället vore det mycket bättre om han åt en lammstek? Lammet som han äter är då uppfött i fångenskap och har fått mat i hela sitt liv och en smärtfri död. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 (redigerat) Själv hade jag nog valt ett liv i det fria men en jobbig död än att sitta inlåst :> Att gnälla här lär inte förändra något, börjar bara undra om det ens är en allmänt använd metod att slänga tillbaka hajen (levande) eller om det bara var en enstaka fall som nån greenpeace-hippie filmade Redigerat 17 Juli 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Jag gillar att ni skriver att hajen drunknar... :huh: Det ar mer korrekt att skriva att den kvavs, eftersom den "andas" genom att simma med kaften oppen... :P Men, jag tycker att detta inte är så vidare hemskt. Hajarna dödar ju folk, man kan ju inte ha dom som husdjur eller liknande. Hajar dödar folk dom tror är delfiner eller nått annat. Medans det dödas flera hundra hajar per dag för att nån snobb som betalar mycket ska få fen-soppa! Ja, de kan få för sig att vi är ett annat djur och det är oftast därför de attackerar. @RHCP Varför skulle man gå nära en flodhäst utan vapen? En flodhäst kan ha rymt från nåt Zoo och man stöter på den. :PEller kan man tappa alla sina vapen innan flodhästen kommer mot än.. =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
N1ck3 Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Detta är djurplågeri säger jag. Jag skulle skratta om en som höl på med "finning" skulle falla ner i vatnet och bli uppäten MWHAHAHAHAHAHA. Hajar är vänliga om man inte stör dem... SAVE THE SHARK(RÄDDA HAJARNA) enligt min mening. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zakakiro Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Zakakiro @ Wow! Ännu en liten unge som måste ta till personliga påhopp. Hajar äter ju fiskar o.s.v, vi människor äter tydligen soppa gjort av hajar :P Jag står bredvid RHCP och Ubuntu nu, det är ju våran natur att göra soppa av hajar, det finns ju nått som kallas hajfensoppa, och för att få den soppan vad måste man göra då? Hm, jo få tag i en haj. Sen om dom kastar i hajen igen så bryr jag faktiskt inte mig så ganska mycket, om jag ska vara ärlig. Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hajar, jag har inte en haj som husdjur, det kan ju knappast inte ni heller ha. Om jag får fråga er som är totalt emot soppan, varför tycker ni om hajar? Har dom ett gulligt ansikte? Snygga fenor? vita, raka tänder? TheGreatest@ När du upprepar, tror vissa här har kollat lite för mkt på film... Vilken hajen film syftar du på? j*vla djurplågeri e det å ni försvarar det!? å jag fick en tillsägelse för inlägget jag skrev förut!! DU borde bli avstängd ditt svin!!! så den där tjej modden å ni försvarar djurplågeri? patetiskt, hon sitter väl å tror att hon e tuff genom att slänga ut varningar "-.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Zakakiro @ Wow! Ännu en liten unge som måste ta till personliga påhopp. Hajar äter ju fiskar o.s.v, vi människor äter tydligen soppa gjort av hajar :P Jag står bredvid RHCP och Ubuntu nu, det är ju våran natur att göra soppa av hajar, det finns ju nått som kallas hajfensoppa, och för att få den soppan vad måste man göra då? Hm, jo få tag i en haj. Sen om dom kastar i hajen igen så bryr jag faktiskt inte mig så ganska mycket, om jag ska vara ärlig. Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hajar, jag har inte en haj som husdjur, det kan ju knappast inte ni heller ha. Om jag får fråga er som är totalt emot soppan, varför tycker ni om hajar? Har dom ett gulligt ansikte? Snygga fenor? vita, raka tänder? TheGreatest@ När du upprepar, tror vissa här har kollat lite för mkt på film... Vilken hajen film syftar du på? j*vla djurplågeri e det å ni försvarar det!? å jag fick en tillsägelse för inlägget jag skrev förut!! DU borde bli avstängd ditt svin!!! så den där tjej modden å ni försvarar djurplågeri? patetiskt, hon sitter väl å tror att hon e tuff genom att slänga ut varningar "-.- Temprament (stvaning?)?? :rolleyes: Men seriöst tror ni det kommer sluta bara för att några ungar på ett forum skriver på? Det kommer nog fortsätta ilegalt även om det går igenom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zakakiro Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Zakakiro @ Wow! Ännu en liten unge som måste ta till personliga påhopp. Hajar äter ju fiskar o.s.v, vi människor äter tydligen soppa gjort av hajar :P Jag står bredvid RHCP och Ubuntu nu, det är ju våran natur att göra soppa av hajar, det finns ju nått som kallas hajfensoppa, och för att få den soppan vad måste man göra då? Hm, jo få tag i en haj. Sen om dom kastar i hajen igen så bryr jag faktiskt inte mig så ganska mycket, om jag ska vara ärlig. Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hajar, jag har inte en haj som husdjur, det kan ju knappast inte ni heller ha. Om jag får fråga er som är totalt emot soppan, varför tycker ni om hajar? Har dom ett gulligt ansikte? Snygga fenor? vita, raka tänder? TheGreatest@ När du upprepar, tror vissa här har kollat lite för mkt på film... Vilken hajen film syftar du på? j*vla djurplågeri e det å ni försvarar det!? å jag fick en tillsägelse för inlägget jag skrev förut!! DU borde bli avstängd ditt svin!!! så den där tjej modden å ni försvarar djurplågeri? patetiskt, hon sitter väl å tror att hon e tuff genom att slänga ut varningar "-.- Temprament (stvaning?)?? :rolleyes: Men seriöst tror ni det kommer sluta bara för att några ungar på ett forum skriver på? Det kommer nog fortsätta ilegalt även om det går igenom... ja det e ju klart att vi inte kan göra nånting, men det känns ändå bra att göra det :) p.s, NEJ jag kan inte hålla temperament för sånna som HAN och jag stava mkt fel för att jag skrev fort och argt :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Zakakiro @ Wow! Ännu en liten unge som måste ta till personliga påhopp. Hajar äter ju fiskar o.s.v, vi människor äter tydligen soppa gjort av hajar :P Jag står bredvid RHCP och Ubuntu nu, det är ju våran natur att göra soppa av hajar, det finns ju nått som kallas hajfensoppa, och för att få den soppan vad måste man göra då? Hm, jo få tag i en haj. Sen om dom kastar i hajen igen så bryr jag faktiskt inte mig så ganska mycket, om jag ska vara ärlig. Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hajar, jag har inte en haj som husdjur, det kan ju knappast inte ni heller ha. Om jag får fråga er som är totalt emot soppan, varför tycker ni om hajar? Har dom ett gulligt ansikte? Snygga fenor? vita, raka tänder? Menart!Och jag undrar varför ni hakar upp er på att skriva under på att man inte ska få äta hajar när dom i Japan/kina äter hundar? Jag hade för mig att hundar var heliga i Japan. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Själv hade jag nog valt ett liv i det fria men en jobbig död än att sitta inlåst :> Att gnälla här lär inte förändra något, börjar bara undra om det ens är en allmänt använd metod att slänga tillbaka hajen (levande) eller om det bara var en enstaka fall som nån greenpeace-hippie filmade Så du tror att det fria livet i havet är enkelt? Djuren som föds upp i fångenskap vänjer sig ju vid och förstår ingenting annat, och de har ju bra liv så vad är felet? @RHCP: Det där var riktigt långsökt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 (redigerat) Zakakiro@ Vad är det för fel på mig? Alla har olika åsikter, och i detta fall så är jag inte emot haj slakt. Jag försöker komma med argument om detta men det är ganska svårt eftersom att mitt dagliga liv består inte utav hajar, men du däremot måste hoppa in i tråden och börja trycka ner en, kom med egna argument. Redigerat 18 Juli 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Zakakiro @ Wow! Ännu en liten unge som måste ta till personliga påhopp. Hajar äter ju fiskar o.s.v, vi människor äter tydligen soppa gjort av hajar :P Jag står bredvid RHCP och Ubuntu nu, det är ju våran natur att göra soppa av hajar, det finns ju nått som kallas hajfensoppa, och för att få den soppan vad måste man göra då? Hm, jo få tag i en haj. Sen om dom kastar i hajen igen så bryr jag faktiskt inte mig så ganska mycket, om jag ska vara ärlig. Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hajar, jag har inte en haj som husdjur, det kan ju knappast inte ni heller ha. Om jag får fråga er som är totalt emot soppan, varför tycker ni om hajar? Har dom ett gulligt ansikte? Snygga fenor? vita, raka tänder? Menart! Och jag undrar varför ni hakar upp er på att skriva under på att man inte ska få äta hajar när dom i Japan/kina äter hundar? Jag hade för mig att hundar var heliga i Japan. :huh: Jaha men då har du fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Zakakiro Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Zakakiro@ Vad är det för fel på mig? Alla har olika åsikter, och i detta fall så är jag inte emot haj slakt. Jag försöker komma med argument om detta men det är ganska svårt eftersom att mitt dagliga liv består inte utav hajar, men du däremot måste hoppa in i tråden och börja trycka ner en, kom med egna argument. jag vet att jag har överreagerat och i min ilska glömt av forumets regler, jag ber om ursäkt men håller min åsikt om att djurplågeri är fruktansvärt fel och tycker att folk borde ha mer i huvudet än att tycka det är ok... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.