Tortilla Skrivet 10 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2008 Hej, jag har problem med FoF ( Frets on Fire ) till vista. jag har installerat spelat och startar upp det men då är allt segt och texten som står där uppe är helt suddigt :o Ja har prövat att installera om, byt grafiken, kompatibilitetsläge m.m. Så nu undrar jag vad de är för fel? :huh: Tack för svar MvH / Tortilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 hmm har du rätt drivrutiner till grafikortet kolla det elr har du litte ram minne kanske hur mycket ram minne har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 11 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 ja du tillräckligt ram minne för att crysis ska funka iaf :P Asså jag har haft FoF tidigare o då funka de men sen när jag rensa ut hela datan och om installera operativsystemet blev de nå fel när jag installera de igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 jag hade liknande problem, provade fof med samma upplösning som en mobil har och det laggade fortfarande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 11 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 Detta löser nog inte att texten är suddig. Men om du har antialiasing (kantutjämning) på så stäng av det helt. Det kvittar nästan vilket spel man spelar. Det laggar om man har kantutjämning på. Ska det inte lagga så krävs nog ett väldigt bra grafikkort. Ser det dåligt ut om du stänger av det, höj då upplösningen om det går då kantutjämning egentligen bara ä en slags fakeinställning när upplösningen inte räcker till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 11 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2008 de har ja gjort men de funkar inte heller <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 12 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Någon annan som vet?? Någon som inte har tittat här ännu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 Från FoF's FAQ: Q: The game works poorly on Windows Vista. A: The current OpenGL graphics drivers for both NVidia and AMD cards are quite poor in comparison to their Windows XP counterparts. Unfortunately, until the graphics cards companies manage to get their drivers optimized for Windows Vista, you might see graphical glitches or poor performance with Frets On Fire on Vista. Always make sure you have the latest drivers for your graphics card installed. Testa och Dual-boota med windows xp om du är verkligen desperat :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 14 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Men asså jag har haft de tidigare på min dator å då funka de fin fint. Sen när ja rensa hela datorn (installera om operativsystemet) funka de inte å jag ladda ner de från samma sida <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 25 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2008 Fick ett nytt problem idag när jag installera de igen. cx_Freeze: Python error in main script Tranceback (most recent call last) : File "c:\users\proj\cx_Freeze-3.0.3\initscripts\console.py", line 27, in ? Flie "src/FretsOnFire.py", line 68, in ? File "src\GameEngine.py", line 149, in __init__ File "src\Audio.py". line 49, in open error: Sound buffer size must be between 2 and 134217727 någon som vet hur man fixa bort de här? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.