Vitdom Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 (redigerat) Aha men är Windows Api c++ eller? Och finns det andra saker en windows api som kanske är bättre Ja men jag vill veta hur man gör utan nullsoft eller vad det är mycket grymmare och bättre slipper man nullsoft eller vad det är Hur skaffar man icon nu igen jag fatta 0 :) Windows API är ett API som kan programmeras med C++. Vad är API? Jo du kan ju använda GTK+ också. Men om du bara ska skapa det till windows rekommenderar jag Win32(WinAPI) då det är utveklat av Microsoft(skaparna av Windows) och har säkert bättre kompabilitet och funktioner till Windows då GTK+ först var menat för Linux. Hur långt har du lärt dig C++? På vilken nivå ligger du? Kan du hela C++03 standarden nu? Om inte, rekommenderar jag dig att du lär dig den först(eller kollar igenom den). När du gjort det tror jag nog att du kan göra en installerare själv. Använder du någon IDE? Isåfall vilken? Redigerat 14 Juli 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Aha men är Windows Api c++ eller? Och finns det andra saker en windows api som kanske är bättre Ja men jag vill veta hur man gör utan nullsoft eller vad det är mycket grymmare och bättre slipper man nullsoft eller vad det är Hur skaffar man icon nu igen jag fatta 0 :) Windows API är en API som kan programmeras med C++. Vad är API? Jo du kan ju använda GTK+ också. Men om du bara ska skapa det till windows rekommenderar jag Win32(WinAPI) då det är utveklat av Microsoft(skaparna av Windows) och har säkert bättre kompabilitet och funktioner till Windows då GTK+ först var menat för Linux. Hur långt har du lärt dig C++? På vilken nivå ligger du? Kan du hela C++03 standarden nu? Om inte, rekommenderar jag dig att du lär dig den först(eller kollar igenom den). När du gjort det tror jag nog att du kan göra en installerare själv. Använder du någon IDE? Isåfall vilken? Jag skulle snara säga att GTK+ är bättre då det finns stöd både på Windows och Linux. Jag har aldrig upplevt kompatiblitetsproblem med GTK+. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 14 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Ok då vet jag du vet c++ steven prata uplaga 5 är på sidan 60+ kommer inte riktigt ihåg 60-70 är jag på :) jag vet inte det där med IDE men jag använder dev c++ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Ok då vet jag du vet c++ steven prata uplaga 5 är på sidan 60+ kommer inte riktigt ihåg 60-70 är jag på :) jag vet inte det där med IDE men jag använder dev c++ 1. Skapa ett projekt.2. Gör ett program. 3. Gör en ikon. 4. Tryck på projektets egenskaper. 5. Välj ikon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 14 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Ok tack för allt men jag vet inte om jag ska fortsätta det är ganska svårt med Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 14 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Ok tack för allt men jag vet inte om jag ska fortsätta det är ganska svårt med Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.