Gäst wAcko Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 (redigerat) hallå, kom på en bra idé med att köpa datorkomponenter från usa istället för i sverige för att just nu är det billigare i usa pga att dollarn är så låg. http://data.fuskbugg.se/skalman01/-nice.PNG kostnad: 1,964.86$ i kronor: 11 790:- 4me: 11790-4000(som jag har sparat)= 7790+x(för Myus.com)=priset som jag ska sälja min dator för på blocket :o statsen blir då 8gb pc2-8500 ocz minnen(OCvänliga) 700 thermaltake nätagg 22" widescreen Sapphiron Radeon HD 4870 - CROSSFIRE! (X2) Intel Core 2 Quad 2,4GHz + najs zalmanfläkt=mycket OC! 640 WDG hdd väldigt snyggt och bra chassi ^^ Steelseries 5H V2 headset Logitech G15 v2 gaming keyboard razer deathadder har en liggande dvdbrännare här hemma som fungerar finfint... ska använda http://www.myus.com/ för att få hem grejjorna. detta är från newegg.com btw vad tycks? Redigerat 14 Juli 2008 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Tänk på tullkostnader bara, kan bli jävligt dyrt om du inte aktar dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Sen får du inte glömma att köpa en kontaktadapter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 (redigerat) Sen får du inte glömma att köpa en kontaktadapter!Eller ett nätaggregat i sverige. (Nätagg från usa + skatt + kontaktadapter) > (nätagg från sverige) Redigerat 14 Juli 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 Tänk på tullkostnader bara, kan bli jävligt dyrt om du inte aktar dig. Behöver det inte bli. Men räkna såhär. Ta totalkostnaden gånger 30%. Då får du på ett ungefär vad allt kommer att kosta med tull och frakt inräknat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zorrax Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 du måste betala frakt också... och det kommer bli skit dyrt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 14 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2008 du måste betala frakt också... och det kommer bli skit dyrt! Nej, frakt är inte alls så farligt, men det kan alltid dyka upp massa dolda kostnader när man beställer från utlandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 15 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2008 MyUs tar hand om alla extra utgifter tror jag, någon sorts försäkring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 15 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2008 du måste betala frakt också... och det kommer bli skit dyrt! Nej, frakt är inte alls så farligt, men det kan alltid dyka upp massa dolda kostnader när man beställer från utlandet. Nä, inte om du är nogrann med vad du väljer för fraktbolag o.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2008 du moste tulla för det ju.. då blir det inte så mkt billigare, och att garantin kanske inte gäller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 15 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2008 du moste tulla för det ju.. då blir det inte så mkt billigare, och att garantin kanske inte gäller... Läs mitt översta inlägg... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 15 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2008 du moste tulla för det ju.. då blir det inte så mkt billigare, och att garantin kanske inte gäller... Läs mitt översta inlägg... jag sa att det kanske inte blir så mkt billigare om han köper det utomlands-.-' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.