Hoppa till innehåll

Problem Med Ps3

MentalogisT

Rekommendera inlägg

Det omöjliga har hänt. Mitt PS3 strular.

Okej , såhär är läget.

Varje sommar åker vi ner till stugan som ligger vid Båstad , och för första gången har jag tagit med mig mitt PS3 till stugan. I stugan har vi en TV som är rätt gammal och har bara ett SCART-uttag. Jag har kört med SCART innan men hemma har vi HDMI-uttag. Sedan åkte jag och köpte en SCART och den passade till teven men PS3 ville inte få någon kontakt med teven, Dvs att det inte kommer nån bild eller nåt ljud.

Jag har nu provat med 2 olika scarter men varken nåt funkar för att den ska visa bild och ljud.

Så jag undrar: Kan mitt PS3 vara inställt på att bara köra HDMI? Är det nåt man måste ändra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det omöjliga har hänt. Mitt PS3 strular.

Okej , såhär är läget.

Varje sommar åker vi ner till stugan som ligger vid Båstad , och för första gången har jag tagit med mig mitt PS3 till stugan. I stugan har vi en TV som är rätt gammal och har bara ett SCART-uttag. Jag har kört med SCART innan men hemma har vi HDMI-uttag. Sedan åkte jag och köpte en SCART och den passade till teven men PS3 ville inte få någon kontakt med teven, Dvs att det inte kommer nån bild eller nåt ljud.

Jag har nu provat med 2 olika scarter men varken nåt funkar för att den ska visa bild och ljud.

Så jag undrar: Kan mitt PS3 vara inställt på att bara köra HDMI? Är det nåt man måste ändra?

Detta har hänt mig fast inte på tv:n jag brukar använda. När jag åker till min mamma så brukar jag ta med mig mitt PS3 och då kan det ibland strula. Då brukar jag fixa så att sladdarna inte är intrasslande i varann/sitter i ordentligt. Sen fick jag stänga av och sätta på tills bilden kommer fram. Men sen när bilden väl kommer fram är det inga problem nästa gång man sätter på PS3:t. Men om man kopplar ut det och sedan kanske åker hem igen så kan man behöva göra samma sak igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SÅ HÄR FIXAR DU JAG HADE SAMMA PROBLEM

hemma stoppa in scart och hdmi sen går du till bild instaleringar i ps3an. ändra så du ska ha scart. nu har du 30 seckunder på dig att ändra till tv kanalen som du har scart då trycker du acceptera. så nu har du scart

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...