ELF Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Jag undrar hur man kommer ut på internet i operativsystemet man kör i vmWare. Just nu använder jag openSUSE. Men förut testade jag Vista i vmWare innan jag skapade en partition och installerade Vista normalt på HDDn. Jag kunde inte komma ut på internet i Vista heller, men nu går det då jag har installerat det som vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Först och främst måste ju grundoperativsystemet kunna komma åt internet för att det ska kunna fungera för något du installerar under i tex wmware. I wmware borde det bara vara att välja att dela ut anslutning eller något sådant och sedan installera operativsystemet så nätverket funkar. Jag har bara i skolan installerat Ubuntu genom wmware. Det mesta var ju redan förkonfigurerat och Ubuntu sköter ju sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 17 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 (redigerat) Jo, operativsystemen är ju oftast förkonfigurerade för att man snabbt och lätt ska kunna komma ut på internet. Jag har testat alla inställningar för nätverket i vmWare, men det går inte. Det måste vara något man ska göra i gästoperativet. Jag har funderat lite. Jag har två nätverksuttag i min dator. Mammas dator fick internet via ena en gång. Måste jag kanske göra som jag gjorde då? Ska leka runt i XP... Redigerat 17 Juli 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 17 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2008 Jag rekommenderar VirtualBox istället, funkar finfint på Linux, internet direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 (redigerat) Jag rekommenderar VirtualBox istället, funkar finfint på Linux, internet direkt.Ska testa det. EDIT: Det fungerade inte. Så fort installationen skulle starta av openSUSE så kom det ett meddelande. Det stod att detta var en 32-bits dator och att operativet bara fungerar på en 64-bit dator... Så VirtualBox var inte så bra. Det går ju inte ens att installera ett operativ :(. När man har en 64-bit dator så ska den användas fullt ut också... Redigerat 18 Juli 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 Det var inte så att du lyckades installera en 32bitarsversion av VirtualBox då? Om grundoperativsystemet är 64bit och även VirtualBox borde det ju fungera tycker man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 21 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 jo, men jag har skippat virtual box. Det fixade sig med nätverket i vmWare. Det fanns lite gömda nätverksinställningar i menyn :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 Jag sa ju det ^_^ Härligt att det löste sig. Det är ju ett smidigt sätt att prova på nya operativsystem eller köra vissa operativspecifika program som inte kräver för mycket av ett grafikkort. Vad jag förstått så är det ingen bra idé att tex spela spel genom wmware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Jag sa ju det ^_^ Härligt att det löste sig. Det är ju ett smidigt sätt att prova på nya operativsystem eller köra vissa operativspecifika program som inte kräver för mycket av ett grafikkort. Vad jag förstått så är det ingen bra idé att tex spela spel genom wmware. Det där med att spela spel i vmware håller jag med om. Vissa spel kraschar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Jag har 32-bit och det fungerar utmärkt. Aja ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.