ELF Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Jag bara undrar om någon har formaterat sitt USB-minne eller liknande med exFAT? Jag tycker det känns lite (kommer inte på något ord). Men jag tycker inte att det är någon idé förräns Windows XP är helt ute ur bilden. Det är ju dumt om man skulle behövs använda USB-minnet till en dator med XP eller tidigare operativ. Ni som inte vet, så kommer filsystemet exFAT (FAT64) med i Vista Service Pack 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Jag bara undrar om någon har formaterat sitt USB-minne eller liknande med exFAT? Jag tycker det känns lite (kommer inte på något ord). Men jag tycker inte att det är någon idé förräns Windows XP är helt ute ur bilden. Det är ju dumt om man skulle behövs använda USB-minnet till en dator med XP eller tidigare operativ. Ni som inte vet, så kommer filsystemet exFAT (FAT64) med i Vista Service Pack 1. :huh: Visste inte att man kunde formatera ett USB minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 18 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Jag bara undrar om någon har formaterat sitt USB-minne eller liknande med exFAT? Jag tycker det känns lite (kommer inte på något ord). Men jag tycker inte att det är någon idé förräns Windows XP är helt ute ur bilden. Det är ju dumt om man skulle behövs använda USB-minnet till en dator med XP eller tidigare operativ. Ni som inte vet, så kommer filsystemet exFAT (FAT64) med i Vista Service Pack 1. :huh: Visste inte att man kunde formatera ett USB minne. Alla typ minnen som man sparar filer på måste man formatera med ett filsystem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 18 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2008 Jag bara undrar om någon har formaterat sitt USB-minne eller liknande med exFAT? Jag tycker det känns lite (kommer inte på något ord). Men jag tycker inte att det är någon idé förräns Windows XP är helt ute ur bilden. Det är ju dumt om man skulle behövs använda USB-minnet till en dator med XP eller tidigare operativ. Ni som inte vet, så kommer filsystemet exFAT (FAT64) med i Vista Service Pack 1. :huh: Visste inte att man kunde formatera ett USB minne. Alla typ minnen som man sparar filer på måste man formatera med ett filsystem. Ööö, jaa. Det beror ju på hur man ser det. Man måste inte formatera det med något filsystem. Det gör företagen. Men ja, vi fattar ändå vad du menar :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 19 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2008 nä, har fat32, räcker, eftersom jag bara har ett 4gbs usbminne, men annars skulle jag nog köra ntfs eller ext3, antagligen ntfs då man kan fixa stöd för det i linux, lättare än ext3 stöd för windows.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 19 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2008 NTFS är inte bra på USB-minnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 NTFS är inte bra på USB-minnenVarför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 21 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 Det ska hålla på och cacha mer om det är NTFS Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.