Dave37 Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 (redigerat) Jag tänkte att det kanske är dags att uppgradera min stora, feta, varma nokia skärm från mitten av 90-talet till något som ser lite snyggare ut tar lite mindre plats. vad jag har fattat så skall man ha en responstid på 5 ms eller lägre, 2 ms för speldatorer? sen skall kontrasten ligga på 1000:1 eller om det va tvärt om va? sen har jag för mig att det var något annat viktigt man skulle tänka på, färg återgivning eller nått, är inte säker. så jag undrar, vad är bäst? vad är viktigt att tänka på? är det värt att lägga ut lite extra för USB-portar i skärmen och hur viktigt är det att skärmens läge är justerbart? jag använder den en del till spel, men om vi skaffar snabbare bredband blir det nog mer. EDIT: datorns prestanda: RAM: 1024 MB Operativsystem: windows XP Media Center Processorer:Amd athlon 64 X2 dual core processor 3800+ Processorhastighet: 2 Ghz Grafikkort: NVIDIA GeForce 7500 LE Tillverkare: HP Redigerat 22 Juli 2008 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 Vad har du för dator? rekommenderar annars http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASVW222U Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 1024 MB ram windows XP 2 Ghz Amd athlon 64 X2 dual core processor 3800+ HP är det något annat du vill veta? grafikkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Jag tänkte att det kanske är dags att uppgradera min stora, feta, varma nokia skärm från mitten av 90-talet till något som ser lite snyggare ut tar lite mindre plats. vad jag har fattat så skall man ha en responstid på 5 ms eller lägre, 2 ms för speldatorer? sen skall kontrasten ligga på 1000:1 eller om det va tvärt om va? sen har jag för mig att det var något annat viktigt man skulle tänka på, färg återgivning eller nått, är inte säker. så jag undrar, vad är bäst? vad är viktigt att tänka på? är det värt att lägga ut lite extra för USB-portar i skärmen och hur viktigt är det att skärmens läge är justerbart? jag använder den en del till spel, men om vi skaffar snabbare bredband blir det nog mer. Jag har för mig att det var typ responstid och kontrast som är det viktigaste. Ja jag är lite osäker med USB-portarna, det kan vara bra. Satsa på det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 gärna.är inte helt säker på hur man hittar grafikkortets namn bara. *pannsmack* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Jag tänkte att det kanske är dags att uppgradera min stora, feta, varma nokia skärm från mitten av 90-talet till något som ser lite snyggare ut tar lite mindre plats. vad jag har fattat så skall man ha en responstid på 5 ms eller lägre, 2 ms för speldatorer? sen skall kontrasten ligga på 1000:1 eller om det va tvärt om va? sen har jag för mig att det var något annat viktigt man skulle tänka på, färg återgivning eller nått, är inte säker. så jag undrar, vad är bäst? vad är viktigt att tänka på? är det värt att lägga ut lite extra för USB-portar i skärmen och hur viktigt är det att skärmens läge är justerbart? jag använder den en del till spel, men om vi skaffar snabbare bredband blir det nog mer. Jag har för mig att det var typ responstid och kontrast som är det viktigaste. Ja jag är lite osäker med USB-portarna, det kan vara bra. Satsa på det! inte lönt att satsa på 2ms om man har en kass dator imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Jag tänkte att det kanske är dags att uppgradera min stora, feta, varma nokia skärm från mitten av 90-talet till något som ser lite snyggare ut tar lite mindre plats. vad jag har fattat så skall man ha en responstid på 5 ms eller lägre, 2 ms för speldatorer? sen skall kontrasten ligga på 1000:1 eller om det va tvärt om va? sen har jag för mig att det var något annat viktigt man skulle tänka på, färg återgivning eller nått, är inte säker. så jag undrar, vad är bäst? vad är viktigt att tänka på? är det värt att lägga ut lite extra för USB-portar i skärmen och hur viktigt är det att skärmens läge är justerbart? jag använder den en del till spel, men om vi skaffar snabbare bredband blir det nog mer. Jag har för mig att det var typ responstid och kontrast som är det viktigaste. Ja jag är lite osäker med USB-portarna, det kan vara bra. Satsa på det! inte lönt att satsa på 2ms om man har en kass dator imo. den är inte kass imo. ska köpa till mer RAM minne. men det är ingen speldator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Men vad har du för grafikkort då? Det kvittar ju om du har en extreme intel quad core eller en intel celeron när du har ett 200kronorsgrafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 NVIDIA, men jag vet inte exakt vad det heter, vart kollar man det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kimen Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Tänk på kontrast och skärpa, en 3000:1 skärm är det bästa i dagens läge (nu snackar vi TFT) samt 2MS om du ska spela FPS-spel (shooter) annars är inte MS så viktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 nä så långt som 3000:1 går jag nog inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.