ELF Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Jag har en 2,66GHz Core 2 Duo. När jag köpte den så gick den alldrig upp till 2,66GHz vid load. Så jag höjde multiplikatorn till 8 och den kommer nu upp till 2,66GHz vid load. Nu till frågan. Om jag vill klocka den. Vad är best att göra? 1. Höja FSBn lite grann ex. 360MHz? 2. Sänka multiplikatorn till 7 och höja FSBn så att jag kommer upp till samma värde som vid punkt 1? Höjer jag FSBn så är ju CPUn konstant lite snabbare än i vanliga fall och minnesbussens frekvens ökar också. Min kusin sa att om man ökar multiplikatorn så ökar PCI bussarnas frekvens och PCI korten kan förstöras. Jag har inte märkt något, men stämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 26 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 Jag har inte hört något om att multiplikatorn ska kunna förstöra något alls. Multiplikatorn för CPU påverkar endast CPU. Du kanske vill vända dig till sweclockers.com som antagligen har fler erfarna användare inom ämnet. Men det jag snappat upp där är att man ska ta det lugnt när man överklockar. Bara höja FSB lite lite åt gången och testa sig fram till man är nöjd eller systemet kraschar, då kan man sänka lite. När man överklockar kan man även behöva öka VCore, eller vad den heter lite. Men det ska man tydligen märka om systemet blir instabilt efter överklockningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 26 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 VCore tror jag ställer sig automatiskt. har ställt in något på automatiskt iaf som har med spänningen att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 27 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 Allra bäst är antagligen att ställa in manuellt, om man gör rätt dvs. Men fungerar det med auto så kör på det om du itne orkar själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 27 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 Allra bäst är antagligen att ställa in manuellt, om man gör rätt dvs. Men fungerar det med auto så kör på det om du itne orkar själv.Jag kör på auto. För jag vet inte vad jag ska göra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 27 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 Vad är klocka? Har aldrig fattat det, jag är okunnig datanörd xD Datanörd som spelar inte kan saker ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 27 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 Vad är klocka? Har aldrig fattat det, jag är okunnig datanörd xD Datanörd som spelar inte kan saker ^^Öka snabbheten på viss komponent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Ah, okej :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 28 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Vad är klocka? Har aldrig fattat det, jag är okunnig datanörd xD Datanörd som spelar inte kan saker ^^Då är du inte datornörd. En datornörd är en person som är kunnig när det gäller datorer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Okej då. 1/4 datanörd? xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 29 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2008 Spelnörd, ikke datornörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.