Hoppa till innehåll

Warrior


Rekommendera inlägg

Jo nu har jag bestämt mig för att gör mig en warrior, det är min första warrior på retail.

Jag undrar delvis vad ni tycker är roligast DPS/Tank eller vad som är "bäst".

Det ni skriver/tycker kan ni väll skriva talents till.

Redigerat av Contox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Dps är troligen roligare, även det bästa bästa bästa att levla som (fury oftast, vissa väljer arms), men inte lika vanligt på 70 då de flesta guilds bara tar med en fury/slam warrior per raid, men kanske två (säg 5 totalt i guildet som reserv, etc) protection, även är det lättare att komma in i grupper till instances som tank, då dps warriors inte har någon CC, utan bara DPS och shout. Just nu som det är så kommer det vara svårt att komma in till guilds som fury, men att levla är det kul =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tank är utan tvekan det roligaste att vara i hela spelet, samtidigt som det är det mest krävande.

De enda 2 reglerna direkt är att 1. du måste ha en del skills för att tanka (kommer med tiden) 2. puggar du så får du förvänta dig kommentarer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tank är utan tvekan det roligaste att vara i hela spelet, samtidigt som det är det mest krävande.

De enda 2 reglerna direkt är att 1. du måste ha en del skills för att tanka (kommer med tiden) 2. puggar du så får du förvänta dig kommentarer.

Du måste nog vara den enda tanken jag någonsin hört säga att det är kul att tanka. o_o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Somsagt Tank är grymt roligt att spela men det krävs ju desto mera, så det är inte direkt bra att lira det som första char, Warrior var dock min andra 70 och jag hade raidat ett tag med en druid på 60. Brukar oftast gå bra att tanka på warriorn även om jag inte hade nån vidare erfarenhet så lärde jag mig snabbt och kunde tanka det flesta utan problem, Sen är ju gearen nått annat, hade väll knapp gear för lite TK

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jupp, tanka äger eftersom det finns typ inge mål man måste nå förutom att hålla aggro, själv när jag går pugs så får jag bara beröm xP men som sagt, man måste kunna spela också, ta hunter som första char, sola allt, ding 70, deleta den, rerolla warrior tank, så lär du dig lite om spelet + att hunters är grymt tråkiga i hög lvl så du måste bara rerolla till slut xP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen grupp vill ha en fury warrior..

 

Kthx.

Inte?

Brukar komma med fury warriors i mina grupper som outdpsar rogues, mages och locks totalt.

 

Warrior är roligt och tanka ja, men ekonomin på buggen blir inte så värst rolig,

du kanske får lägga 80-100g per raid varje dag för repairs bara, sen handlar det om pots, flask osv.

Det är dyrt, och jobbigt om du tänker dailya som protection, men ändå är det roligt.

Och warriors är mäktiga på PvP, warrior är det jobbigaste och få på sig, får du inte bort warriorn är du körd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...