Hoppa till innehåll

Warrior


Rekommendera inlägg

Ingen grupp vill ha en fury warrior..

 

Kthx.

Inte?

Brukar komma med fury warriors i mina grupper som outdpsar rogues, mages och locks totalt.

 

 

Tbh så måste man vara riktigt kass som lock eller mage om man blir out-dpsad av en warrior.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ingen grupp vill ha en fury warrior..

 

Kthx.

Inte?

Brukar komma med fury warriors i mina grupper som outdpsar rogues, mages och locks totalt.

 

 

Tbh så måste man vara riktigt kass som lock eller mage om man blir out-dpsad av en warrior.

 

lol, knappast, du underskattar fury warriors lika mycket som personer som just dingat 70 och fått höra rykten om det. En bra fury warrior kan outdpsa vemsomhelst
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen grupp vill ha en fury warrior..

 

Kthx.

Inte?

Brukar komma med fury warriors i mina grupper som outdpsar rogues, mages och locks totalt.

 

Tbh så måste man vara riktigt kass som lock eller mage om man blir out-dpsad av en warrior.

 

lol, knappast, du underskattar fury warriors lika mycket som personer som just dingat 70 och fått höra rykten om det. En bra fury warrior kan outdpsa vemsomhelst

 

Nej, inte en bra destruction warlock eller en bra mage.. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen grupp vill ha en fury warrior..

 

Kthx.

Inte?

Brukar komma med fury warriors i mina grupper som outdpsar rogues, mages och locks totalt.

 

Tbh så måste man vara riktigt kass som lock eller mage om man blir out-dpsad av en warrior.

lol, knappast, du underskattar fury warriors lika mycket som personer som just dingat 70 och fått höra rykten om det. En bra fury warrior kan outdpsa vemsomhelst

 

Nej, inte en bra destruction warlock eller en bra mage.. -.-

 

Men om fury warriorn själv är bra då? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen grupp vill ha en fury warrior..

 

Kthx.

Inte?

Brukar komma med fury warriors i mina grupper som outdpsar rogues, mages och locks totalt.

 

Tbh så måste man vara riktigt kass som lock eller mage om man blir out-dpsad av en warrior.

lol, knappast, du underskattar fury warriors lika mycket som personer som just dingat 70 och fått höra rykten om det. En bra fury warrior kan outdpsa vemsomhelst

 

Nej, inte en bra destruction warlock eller en bra mage.. -.-

 

Men om fury warriorn själv är bra då? :o

 

Jo det är helt rätt, men för att kunna dpsa som warrior måste man ha skit bra gear och kunna vad för vapen och gear och caps på skit man ska ha, som prot äre enkelt, lär man sig tanka och vet hur man ska trycka på vad och när så betyder gearen inte skit mycket, bara man har 11k unbuffed typ och 450 defense rating kan man tanka allt innan prince, NB och Netherspite

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo nu har jag bestämt mig för att gör mig en warrior, det är min första warrior på retail.

Jag undrar delvis vad ni tycker är roligast DPS/Tank eller vad som är "bäst".

Det ni skriver/tycker kan ni väll skriva talents till.

Blir du tank så kommer du ha större chans att komma in i Instance.

Specca Protection om du vill bli tank

 

DPS är jag, det år svårt att tanka med och alla vill att jag ska tanka. Bra för att levla.

Specca Fury om du vill bli DPS

 

Sedan PvP speccen.. Den är bättre att tanka med och är jävligt bra i PvP

Specca Arms om du vill bli PvP player

 

Jag tycker du ska specca Protection om du ska bli PvE spelare. Arms om du ska bli PvP spelare-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som fury warrior kommer du få svårt att hitta grupper, varför? För att warriors förväntas vara tanks.

I raids har jag aldrig sett en fury warrior ligga etta (eller ens i närheten), ärligt talat tar vi aldrig med nån.. inte för att jag kör end-game (BT/MH+)

 

Jag tycker det är roligt när folk säger att X/Y klass/specc kan outdps:a vadsomhelst?

Vet du vad, jag har hört precis samma sak om

 

Enh shamans

frost mages

shadowpriests

retri paladins (........)

affliction locks

MM hunters

Surv hunters

etc

 

jag kan också komma etta med X dps-"hybrid" om jag har skitbra gear jämfört med andra

 

Just nu verkar de bästa DPSarna vara Warlock, Rogue och BM hunter, välj nån av dom om du inte vill göra annat än att DPSa -_-

_

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är helt rätt, men för att kunna dpsa som warrior måste man ha skit bra gear och kunna vad för vapen och gear och caps på skit man ska ha, som prot äre enkelt, lär man sig tanka och vet hur man ska trycka på vad och när så betyder gearen inte skit mycket, bara man har 11k unbuffed typ och 450 defense rating kan man tanka allt innan prince, NB och Netherspite

450 defense?

490 måste du ha för att vara cappad, så jag tvivlar att du kan tanka Kara utan att vara det :P

Sen återigen, ja det finns bra fury warriors, dock är warlocks/mages mer eller mindre bästa dps-classerna i spelet så..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det oftast att Casters dvs, Mage / Warlocks börjar ligga topp på dpsen när dom kommer upp i högre instancer och har 1200 spelldmg 25-30% crit obuffat, då kan dom göra 9K crits med lite raidbuffs. Medans rogue också blir topp dpsare när dom stackar AP/Crit eftar att dom har runt 270-300 hit rating.. Medans enhancement shamaner ligger 1a vad jag vet i dom flesta low lvls raids, Har legat 1a dom flesta kara till TK raidsen och utdpsat dom med nästan dubbelt så bra gear, vet inte hur det blir när man kommer till sunwell+ eftersom jag inte spelat så mycket under BC av massa anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen är det oftast att Casters dvs, Mage / Warlocks börjar ligga topp på dpsen när dom kommer upp i högre instancer och har 1200 spelldmg 25-30% crit obuffat, då kan dom göra 9K crits med lite raidbuffs. Medans rogue också blir topp dpsare när dom stackar AP/Crit eftar att dom har runt 270-300 hit rating.. Medans enhancement shamaner ligger 1a vad jag vet i dom flesta low lvls raids, Har legat 1a dom flesta kara till TK raidsen och utdpsat dom med nästan dubbelt så bra gear, vet inte hur det blir när man kommer till sunwell+ eftersom jag inte spelat så mycket under BC av massa anledningar.

Saken är att i högre raids så blir det mer och mer att vissa bossar är en ranged-fight, och vissa är en melee fight, och då påverkar det såklart att vissa gör bättre och sämre dps/dmg.

Sen av egen personlighet (spelar mage) så var det en enhancement shaman som alltid tog mig i dmg i Kara när jag var rätt nydingad 70, men sen dess är det bara Warlocks som tar mig (vilket har sin förklaring).. bortsett från melee fights då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som fury warrior kommer du få svårt att hitta grupper, varför? För att warriors förväntas vara tanks.

I raids har jag aldrig sett en fury warrior ligga etta (eller ens i närheten), ärligt talat tar vi aldrig med nån.. inte för att jag kör end-game (BT/MH+)

 

Jag tycker det är roligt när folk säger att X/Y klass/specc kan outdps:a vadsomhelst?

Vet du vad, jag har hört precis samma sak om

 

Enh shamans

frost mages

shadowpriests

retri paladins (........)

affliction locks

MM hunters

Surv hunters

etc

 

jag kan också komma etta med X dps-"hybrid" om jag har skitbra gear jämfört med andra

 

Just nu verkar de bästa DPSarna vara Warlock, Rogue och BM hunter, välj nån av dom om du inte vill göra annat än att DPSa -_-

_

Bara för att påpeka så är arcane/frost top damage för mage när deras gear är redo för BT/hyjal/sunwell ish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som fury warrior kommer du få svårt att hitta grupper, varför? För att warriors förväntas vara tanks.

I raids har jag aldrig sett en fury warrior ligga etta (eller ens i närheten), ärligt talat tar vi aldrig med nån.. inte för att jag kör end-game (BT/MH+)

 

Jag tycker det är roligt när folk säger att X/Y klass/specc kan outdps:a vadsomhelst?

Vet du vad, jag har hört precis samma sak om

 

Enh shamans

frost mages

shadowpriests

retri paladins (........)

affliction locks

MM hunters

Surv hunters

etc

 

jag kan också komma etta med X dps-"hybrid" om jag har skitbra gear jämfört med andra

 

Just nu verkar de bästa DPSarna vara Warlock, Rogue och BM hunter, välj nån av dom om du inte vill göra annat än att DPSa -_-

_

De fetade kan mycket väl ligga etta.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...