Hoppa till innehåll

.bin !?


Hanrockar

Rekommendera inlägg

Så här ligger det till. Jag filmade när jag spelade Super Mario smash bro. Och sedan la jag filmerna på ett minneskort och satte in dem i datorn. Men filmerna på datorn var i ett format som hette .BIN .Och jag vill få in denna film på movie maker men det går inte, för den dära j*kla fil formatet. Någon som vet vilken format det är och hur man ändrar det? Tex. vilken program eller så. Eller ett annat sätt att få in filmerna på

 

Tacksam för svar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Programet funkar jätte bra :D Nu är filerna i formatet PowerIso men det går inte att få in den på movie maker! Hmm .. hur gör jag nu?

gash, poweriso/daemontools är till för att mounta .bin/.cue/.iso-filändelser etc. När du sedan har mountat går du till den här datorn, och väljer "D:/" brukar de vara, där ligger .avi fil troligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nope. de gör den inte. Jag installerade detta programet PowerIso och alla .bin filer fick en skiva framför sig och kallades

PowerIso files. När jag höger klickar på objectet och vljer egenskaper står det. PowerIso Files (.bin) vf?

 

Och finns det något ställe jag kan ändra formatet på det? Till typ, .mov ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.bin betyder att det är en virtuell cd-skiva.

Tänk dig att bin'en är en skiva, för att kunna spela upp cd-skivan måste du ha en virtuell cd-spelare/brännare.

De vanligaste virtuella cd-spelarna heter "Daemon-tools" samt "Alcohol 120%".

Daemon-tools kan du tanka på: http://disk-tools.com/download/daemon+sptd+md5sum

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför göra det krångligare än det är =p?

Varför skulle du vilja göra om en cd-skiva till ett VHS-band? Det är sågott som samma sak.

Installerar du Daemon-tool öppnar du programmet precis som att du har stoppat i en skiva i datorn. Enklare än så blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...