PurpleHaze Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Eftersom att det är en del personer här som inte alltid stavar rätt och ännu mer personer som gör massa drama runt det så slänger jag ihop en snabb guide så att inte varenda tråd här på forumet ska innehålla 200 poster om något som har gjort ett stavfel. Steg ett. Högerklicka på en text och välj "kontrollera stavning" http://data.fuskbugg.se/skalman01/Firefox%201.JPG Nu kontrollerar den all stavning och sätter ett rött streck under felskriven text. Steg Två. Om du har ett rött streck under ett ord så högerklickar du på det och väljer det korrekta alternativet eller "Lägg till i ordlista" om det är ett ord som du inte tycker ska markeras, tex slang eller förkortningar. http://data.fuskbugg.se/skalman01/Firefox%202.JPG Så nu hoppas jag att alla som läser det här använder sig av den här smarta funktioner så att vi slipper alla onödiga inlägg. Och istället för att gnälla på folk i trådar om att dom stavar allt fel, skicka länken till den här tråden i ett PM till dom eller nått. Don't be a fool, Stay in school! - Sylar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Tack så j*vla mycket! Äntligen någon som gör nåt åt det. :D (Varför kom inte jag på det? :P) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Troligen kommer nog ingen som behöver se detta att följa det förrän tråden klistras, vilken jag hoppas den görs. Bra guide! Har inte Firefox. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Bra guide, men i FF3 blir det röda sträck även om man inte högerklickar och väljer kontrollera stavning :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 4 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Bra guide, men i FF3 blir det röda sträck även om man inte högerklickar och väljer kontrollera stavning :)Det blir det inte för mig iaf. prova att starta om firefox. eller så kanske du har någon addon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Det är röda sträck för mig med (FF3) och jag har ingen add-on ^^ Så ett alternativ är ju att helt enkelt skaffa FF3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Kommer inte att hjälpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 4 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 @Simple Att det blir röda streck är ingen addon, det är en inbyggd funktion. Kolla om du har alternativet markerat eller inte. @wAcko Man kan ju hopas att det hjälper en del iaf. Men det är inte bara dom som stavar fel som är irritationsmomentet utan även alla dessa personer som håller på att gnälla om det i nästan alla trådar. Blir bara massa onödiga diskussioner som förstör trådens handling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bmth Skrivet 4 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2008 Yeah, precis vad som behövs här på fuska! *tss,not* :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2008 jag använde googles stavkontroll för länge sen, det finns flera olika och FF3 kanske har en inbyggd från början Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.