Hoppa till innehåll

Några Frågor.


Rekommendera inlägg

Jah, jag är en lvl 32 Dwarf Hunter och har lite frågor.

 

Vill veta lite mer om dessa grupper eller vad det är. Och hur man gör en egen etc.

 

Är det dåligt att ha runt 30g vid lvl 32? ( sparar till mount )

 

Har ett Ancient War Sword men är det typ bättre med någon Yxa än ett svärd om man är Dwarf?

 

Behöver ett bra cash tips.

 

Har en Snow Leopard och en Mottled Raptor och är i Stranglethorn Vale. Borde jag typ byta min Leopard mot en Tiger eller liknande?

 

Hoppas att det inte är för mycket begärt :) Behöver inte svar på alla frågor samtidigt ifall ni inte har alla svar eller någon bra anledning att tipsa...

Redigerat av Hetfield05
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

beror hellt på tur och om man slösar allt på AH, skaffar man mining och nån annan gathering proff så kan man lätt ha 500g+ till 40 iallafall om man lirar på darksorrow där säljer 1 stack mithril bar för 50g osv, på min shaman hade jag runt 750g på lv 40 när jag hade mining och skinning +1 epic och några blåa drops

 

Vad gäller gear så är det bäst att bara gå på saker från quest och instances och som hunter skulle Attack power / agillity vara prio, medans stamina behövs endel om du är nybörjare och inte kan kontrollera hunter så bra, dom andra statsen behövs inte mycket av men lite skadar inte isf stacka lite INT behövs inte mycket,

Dock endgame dvs lv 70 raids ska man försöka ballancera statsen men då lär du nog kunna förstå det själv :D

Redigerat av Spliffor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jah, jag är en lvl 32 Dwarf Hunter och har lite frågor.

 

Vill veta lite mer om dessa grupper eller vad det är. Och hur man gör en egen etc.

 

Är det dåligt att ha runt 30g vid lvl 32? ( sparar till mount )

 

Har ett Ancient War Sword men är det typ bättre med någon Yxa än ett svärd om man är Dwarf?

 

Behöver ett bra cash tips.

 

Har en Snow Leopard och en Mottled Raptor och är i Stranglethorn Vale. Borde jag typ byta min Leopard mot en Tiger eller liknande?

 

Hoppas att det inte är för mycket begärt :) Behöver inte svar på alla frågor samtidigt ifall ni inte har alla svar eller någon bra anledning att tipsa...

1. Om du menar guilds: Det är typ som organiserad samling folk som spelar ihop för att uppnå något. Man kan köpa en guild charter som 7 andra spelare är tvungna att skriva på för 10s. ( Rekommenderar dock inte att skapa din egen guild om du är ny. )

 

2. Själv har jag bara 19g just nu på min level 29, dock så köper jag en massa prylar på AH eftersom jag tjänar cirka 350g på min main varje dag som går att skicka över. Jag antar att det är rätt okej.

 

3. Nej, det kvittar. Tänk bara på statsen. ( Melee vapen är inte så viktigt för en hunter ändå. )

 

4. Ja, jag tror nog att en tiger skulle funka bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rätt så dåligt när jag var i level 30 hadde jag 150g minna hella tiden.

Det är inte dåligt, men antar att du är rätt så nörd. imo det duger eftersom mounts kostar runt 30g efter lvl30 mount patchen.

 

om du vill ha tips på att skaffa pengar, på låg lvl skafa dig ett prof som du tjänar pengar på och inte spenderar, köp INGET från ah, då menar jag inget om du inte tjänar på det genom att sälja det dyrare eller crafta nåt av det. hadde en ingame kompis som hadde lvl 30 boots på lvl 55 och han hadde epic mount så fort han dinga 60 och det var hans main.

 

ja själv köpta skit på ah varje lvl och fick vänta tills lvl 62 för epic mount :( men pumpa på quest bara 60-70 och köp inget så har du lätt flying 60% när du dingar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att tjäna bra med pengar så ska du välja mining och skinning och sälja allt du får på AH, använd endast random drops och questitems till ditt gear. När min Troll hunter var runt 50 så hade jag fortfarande ett leatherchest som man får i level 20 i barrens. men när man är beastmasterty så behöver du inte bra gear när du levlar, det gäller bara att stacka upp med mat och dricka. skaffa firstaid om du inte har lärt dig det redan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jah, jag är en lvl 32 Dwarf Hunter och har lite frågor.

 

Vill veta lite mer om dessa grupper eller vad det är. Och hur man gör en egen etc.

 

Är det dåligt att ha runt 30g vid lvl 32? ( sparar till mount )

 

Har ett Ancient War Sword men är det typ bättre med någon Yxa än ett svärd om man är Dwarf?

 

Behöver ett bra cash tips.

 

Har en Snow Leopard och en Mottled Raptor och är i Stranglethorn Vale. Borde jag typ byta min Leopard mot en Tiger eller liknande?

 

Hoppas att det inte är för mycket begärt :) Behöver inte svar på alla frågor samtidigt ifall ni inte har alla svar eller någon bra anledning att tipsa...

 

Grupper är förmodligen Party du tänker på, det är bara att klicka på en annan spelare och trycka på Invite (högerklicka på namnet) så hamnar ni i grupp om den accepterar. Annars kan du bli inbjuden. Fördelen med grupper är att ni kan ta svårare saker tillsammans och delar på XP, Loot med mera.

 

30g är inte så dåligt egentligen, beror på vilka proffessions man har. Själv var jag fattig vid den leveln, pengar får man snabbt vid högre level.

 

Hunters melee vapen spelar ingen större roll, välj något med Agility. På högre level så är Two-Hand ofta ett bra alternativ då de gör bra stats. Fast bäst är egentligen 2 One hand fast det är svårt att få tag i bra, oftast har man two-hand fram till Black Temple och Sunwell där många Hunters skaffar 2 enhands.

 

Vilket Pet du har på denna level spelar heller ingen större roll nu, välj något som kan tanka bra, en björn kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...