Hoppa till innehåll

Budget Dator "extrem0"


Gäst wAcko

Rekommendera inlägg

Klistra tråden! Riktigt bra tråd för de som har en tunn budget och behöver en duglig dator, bra jobbat wacko!

 

(p.s. var du Wacko på Ultimate Gamemakers? d.s.)

Nog skulle den kunna klistras, men då måste den hållas uppdaterad hela tiden eftersom att dator prylar snabbt passerar bäst före datumet.

Så fort går det faktiskt inte, hårdvara håller länge.

 

Nej, det är helt fel. Ska du spela måste du byta hårdvara ofta. Om ett år är den här guiden helt utdaterad.

 

Har jag fel? Sylar skrev nämnligen "hela tiden", och hela tiden betyder ju, ja.. Hela tiden. Ett år är absolut inte hela tiden. Att den uppdateras en gång per halvår räcker.

 

Om Wacko ska uppdatera den hela tiden måste han uppdatera den varje gång hårdvara ändras. Gamers behöver inte byta sin hårdvara varje år heller, kör man med bra grejjer så håller det längre med tanke på att alla spelskapare tänker på att få sälja så mycket som möjligt vilket gör att du kan ställa in spelet så det passar din dators prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Klistra tråden! Riktigt bra tråd för de som har en tunn budget och behöver en duglig dator, bra jobbat wacko!

 

(p.s. var du Wacko på Ultimate Gamemakers? d.s.)

Nog skulle den kunna klistras, men då måste den hållas uppdaterad hela tiden eftersom att dator prylar snabbt passerar bäst före datumet.

Så fort går det faktiskt inte, hårdvara håller länge.

Nej, det är helt fel. Ska du spela måste du byta hårdvara ofta. Om ett år är den här guiden helt utdaterad.

 

Har jag fel? Sylar skrev nämnligen "hela tiden", och hela tiden betyder ju, ja.. Hela tiden. Ett år är absolut inte hela tiden. Att den uppdateras en gång per halvår räcker.

 

Om Wacko ska uppdatera den hela tiden måste han uppdatera den varje gång hårdvara ändras. Gamers behöver inte byta sin hårdvara varje år heller, kör man med bra grejjer så håller det längre med tanke på att alla spelskapare tänker på att få sälja så mycket som möjligt vilket gör att du kan ställa in spelet så det passar din dators prestanda.

 

Ja, du har fel eftersom du skrev "hårdvara håller länge". Sen kanske du borde sluta ta allt så bokstavligt, jag hoppas att du förstår att Sylar inte menar att man behöver byta hårdvara hela tiden. Det är inte prestandan som är det viktiga, det är priset. Om ett halvår kommer det finnas bättre grejer för den här prislappen, även om just den här burken klarar av de flesta spelen på marknaden då också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, du har fel eftersom du skrev "hårdvara håller länge".

Vilket det gör, nya spel som WAR kan du spela med 3 år gammal hårdvara utan problem.

 

Det är inte prestandan som är det viktiga, det är priset.

Prestandan är minst lika viktig.

 

Om ett halvår kommer det finnas bättre grejer för den här prislappen, även om just den här burken klarar av de flesta spelen på marknaden då också.
Det är klart det finns bättre grejjer för de här priserna då, men samtidigt blir dessa grejjer billigare. Att uppdatera den är inget större problem då billig hårdvara som är bra oftast funnits ute länge, ett större problem är att en tråd med samma syfte redan finns:

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t=0&start=0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du förstår inte min poäng, Ubuntu. Visst kommer datorn få sämre resultat i nyare spel, men det är ju inte hela världen att förlora lite fps. Dock kan du förlora mycket pengar på att köpa något som bara är dyrt. Ett exempel just nu är 8800Ultra. På så vis kommer priset att ändras mycket inom det senaste halvåret, och du vill troligen ha andra delar till din budgetdator då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du förstår inte min poäng

-74 för massa TK:s?

 

Visst kommer datorn få sämre resultat i nyare spel, men det är ju inte hela världen att förlora lite fps.

Klart det är dåligt, finns det bättre hårdvara ska man nyttja den.

 

Dock kan du förlora mycket pengar på att köpa något som bara är dyrt. Ett exempel just nu är 8800Ultra. På så vis kommer priset att ändras mycket inom det senaste halvåret, och du vill troligen ha andra delar till din budgetdator då.
Man köper ju inte det första man ser, ska man köpa ny hårdvara själv bör man läsa rescensioner och liknande.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm den klarar shattrath i WoW va? hatar nämligen att va där med min data jag har nu >.>

 

så man behöver 4000:- så får man det i sin brevlåda?

Ja den klarar wow på högsta utan lagg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...