DiRtY Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Skrivet 11 Augusti 2008 Ok, ska försöka förklara det här så bra som möjligt. Vi har en router i vårat hus med 4 portar (1 får jag, 1 får min bror, och 2 till andra datorer) och jag får bara 1 nätverkuppkoppling då men vill ha 2 (pc och xbox 360) så undrar nu om jag kan ta min nätverksuppkoppling från den första routern och plugga in den i en annan router eller switch och sen dra 4 (eller fler, fast kommer ju bara dra 2) nätverkskablar från den router/switchin sen? Och utan att behöva öpnas massa portar i den nuvarande routern. Citera
Fality Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Skrivet 11 Augusti 2008 Kan du inte bara låna en port när en av datorerna inte används? Citera
Vitdom Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Skrivet 11 Augusti 2008 Ja, man kan koppla den som: internet -- router -- router -- PC(eller nått) Citera
DiRtY Skrivet 11 Augusti 2008 Författare Rapport Skrivet 11 Augusti 2008 skulle bli såhär då (kolla bilden) så det kan man göra utan att behöva öpna massa portar och med vanliga internetkablar, bra då gör jag det :D Citera
Salzalada Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Skrivet 11 Augusti 2008 Portar måste du ju öppna för att kunna spela. Själv delar jag internet med min granne, och vi har kopplat Modem -> Router -> Trådlös Router -> PC med två nätverkskort -> Min dator. :D Så visst fungerar det med flera routers på en port. :) Citera
DiRtY Skrivet 11 Augusti 2008 Författare Rapport Skrivet 11 Augusti 2008 Portar måste du ju öppna för att kunna spela. Själv delar jag internet med min granne, och vi har kopplat Modem -> Router -> Trådlös Router -> PC med två nätverkskort -> Min dator. :D Så visst fungerar det med flera routers på en port. :) det har jag inte behövt på min nuvarande, men vet att man måste dewt för att hosta baner (servrar) men inte för att joina andra va? Citera
Salzalada Skrivet 11 Augusti 2008 Rapport Skrivet 11 Augusti 2008 Jo, du måste öppna portar för att kunna joina servers också. Annars blir det väldigt instabilt, pingen blir högre och du kan D/Ca ibland. Citera
DiRtY Skrivet 12 Augusti 2008 Författare Rapport Skrivet 12 Augusti 2008 Jo, du måste öppna portar för att kunna joina servers också. Annars blir det väldigt instabilt, pingen blir högre och du kan D/Ca ibland.men just nu kör jag ju bf2 och det flyter på bra och laggar aldrig och blir aldrig dc så det borde la gå utan? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.