Hoppa till innehåll

Nya Datorkomponenter


ArgSnickare

Rekommendera inlägg

  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ne, det tror jag inte. Gafikkortet är PCI Express och moderkortet har bara PCI och AGP (Om jag läst rätt).

Har ditt moderkort PCI Express så ska det fungera.

tänkte jag inte på, tack.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå, vi ska inte byta ut allting.

 

Kan du kolla upp om du har ett micro-ATX eller ett ATX kort innuti datorn nu?

 

skulle vara skitbra om du kunde ta en bild och ladda upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han skulle väl ha nytt nätaggregat också? Försök övertala den stackars killen att inte köpa sin kompis grafikkort, det finns så mycket fler alternativ just nu.

 

När man kör 1 x 2 + 1GB RAM-minne behåller man väl inte Dual Channel-funktionen, förresten wAcko?

Jag föreslår inte att han ska köpa det, och jo det borde funka för att detta moderkortet har 2 ddr-kanaler, så om jag sätter 2 i en och 1 i den andra så borde det väl funka. eller ? (osäker)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han skulle väl ha nytt nätaggregat också? Försök övertala den stackars killen att inte köpa sin kompis grafikkort, det finns så mycket fler alternativ just nu.

 

När man kör 1 x 2 + 1GB RAM-minne behåller man väl inte Dual Channel-funktionen, förresten wAcko?

Jag föreslår inte att han ska köpa det, och jo det borde funka för att detta moderkortet har 2 ddr-kanaler, så om jag sätter 2 i en och 1 i den andra så borde det väl funka. eller ? (osäker)

 

Tror faktiskt inte det. Om han köper 2 x 1GB + 2 x 512MB borde det nog funka. Eller har jag fel? Har alltid haft för mig att man måste ha det så för att behålla Dual Channel iallafall.

 

Jo, det bör fungera wAcko.

 

Sen ska ju processorn helst vara en Intel. Men det är väl dyrare?

AMD är nog faktiskt ett bättre budgetval, och processorn spelar inte jättestor roll i dagens spel. Bättre att satsa på ett bättre grafikkort isåfall. Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...