ELF Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Ne, det tror jag inte. Gafikkortet är PCI Express och moderkortet har bara PCI och AGP (Om jag läst rätt). Har ditt moderkort PCI Express så ska det fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 13 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Ne, det tror jag inte. Gafikkortet är PCI Express och moderkortet har bara PCI och AGP (Om jag läst rätt). Har ditt moderkort PCI Express så ska det fungera. okej :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Ne, det tror jag inte. Gafikkortet är PCI Express och moderkortet har bara PCI och AGP (Om jag läst rätt). Har ditt moderkort PCI Express så ska det fungera. tänkte jag inte på, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Du bör låta bli skiten. inget vettigt svar, då frågar jag igen... Min kompis har en nvidia geforce nx7300gt till salu, funkar den till 380W nätagg och hur mycket bör jag betala för den? Klart det är ett vettigt svar. Satsa inte på ett så gammalt grafikkort som dessutom är begagnat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 13 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 men kan inte du (wAcko) slänga ihop en liten kundvagn för 3k eller mindre? tänk på att jag redan har 2,5GB ram :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 (redigerat) Det har jag redan gjort :P https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=982-41664 men dina minnen fungerar antagligen inte på det nya moderkortet, jag tror att det du har köpt är ddr, detta stödjer bara ddr2. Redigerat 13 Augusti 2008 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Du får inte en speldator för den summan, nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Jodå, vi ska inte byta ut allting. Kan du kolla upp om du har ett micro-ATX eller ett ATX kort innuti datorn nu? skulle vara skitbra om du kunde ta en bild och ladda upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Han skulle väl ha nytt nätaggregat också? Försök övertala den stackars killen att inte köpa sin kompis grafikkort, det finns så mycket fler alternativ just nu. När man kör 1 x 2 + 1GB RAM-minne behåller man väl inte Dual Channel-funktionen, förresten wAcko? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Han skulle väl ha nytt nätaggregat också? Försök övertala den stackars killen att inte köpa sin kompis grafikkort, det finns så mycket fler alternativ just nu. När man kör 1 x 2 + 1GB RAM-minne behåller man väl inte Dual Channel-funktionen, förresten wAcko? Jag föreslår inte att han ska köpa det, och jo det borde funka för att detta moderkortet har 2 ddr-kanaler, så om jag sätter 2 i en och 1 i den andra så borde det väl funka. eller ? (osäker) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 (redigerat) Jo, det bör fungera wAcko. Sen ska ju processorn helst vara en Intel. Men det är väl dyrare? Redigerat 13 Augusti 2008 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 (redigerat) Han skulle väl ha nytt nätaggregat också? Försök övertala den stackars killen att inte köpa sin kompis grafikkort, det finns så mycket fler alternativ just nu. När man kör 1 x 2 + 1GB RAM-minne behåller man väl inte Dual Channel-funktionen, förresten wAcko? Jag föreslår inte att han ska köpa det, och jo det borde funka för att detta moderkortet har 2 ddr-kanaler, så om jag sätter 2 i en och 1 i den andra så borde det väl funka. eller ? (osäker) Tror faktiskt inte det. Om han köper 2 x 1GB + 2 x 512MB borde det nog funka. Eller har jag fel? Har alltid haft för mig att man måste ha det så för att behålla Dual Channel iallafall. Jo, det bör fungera wAcko. Sen ska ju processorn helst vara en Intel. Men det är väl dyrare? AMD är nog faktiskt ett bättre budgetval, och processorn spelar inte jättestor roll i dagens spel. Bättre att satsa på ett bättre grafikkort isåfall. Redigerat 13 Augusti 2008 av Aircondition Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.