Dave37 Skrivet 18 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Augusti 2008 Japp, det var mitt fel, helt och hållet mitt fel. jag klantade till det, ordentligt. det var så här; jag skulle försöka få bilden på datorn att dyka upp på TV:n. skärmen var kopplad till den blå ingången på datorn och TV:n var kopplad till de vita fast et var en sån sladd som man använder till den blåa ingången (förlåt jag kan inte namnen på ingångarna)., jag använde en omvandlare som gjorde att jag kunde koppla in sladden från TV:n in i den vita ingången. men iaf, jag visste inte riktigt vad jag gjorde men jag hade gått in på inställningsfliken på inställningar för bildskärmen. där visade den en skärm som det står ett på och en annan som det står 2 på. och till varje bildskärm finns två alternativ; "använd denna skärm som primär bildskärm" och "utöka bildskärmen till denna skärm" (ungefär) så jag höll på och provade olika alternativ då jag valde: inga alternativ på bildskärm ett och båda alternativ på bildskärm 2. då gick allt åt h*lvete. Jag ska beskriva hur det ser ut nu. skärmen är helt svart, jag ser musen. jag kan flytta musen längre ut än själva skärmen åt höger. när jag kommer till kanten upp/ned/vänster så tar det stopp. inga komandon som jag har provat funkar. ctrl+alt+delete, alt+tab, windowsknappen, alt+f4. det går att högerklicka oh skapa nya ikoner som t.ex. mappar. men de går ej att öppna, eller jag tror de öppnas men de syns inte. Jag provade att starta om datorn men det hjälpte inte. jag kom inte ens till menyn där man väljer användare utan så fort windows startade så hamna jag framför den svart skärmen. hur kommer jag bort från detta? skulle verkligen behöva min dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 Ojojoj, där har du allt klantat till det. För att logga in kan du, när datan startat, klicka pil-upp, om du inte har något lösen är det bara att klicka enter men har du lösen får du givetvis knappain det förs sedan enter. Då har vi loggat in. Koppla in TVn till datan igen och kolla om allting hamnat där istället, isf är det bara att gå in på egenskaper för bildskärm igen och ändratillbaka. Komihåg, du ska bara ta utöka windows skrivbordet till denna skärm, inte använd denhär enheten som... Mitt tips Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 (redigerat) Hehe, jag fick ett liknande problem när jag fick min dvd-spelare i födelsedagspresent/julklapp. Jag satt och experimenterade med alla inställningar och råkade komma åt något bild-gränssnitt alternativ, skärmen blev helt svart! xD Men som tur var har jag ett mycket bra korttidsminne(vet inte om mitt långtidsminne är så super), klarade att navigera genom minst 3 menyer och valde valet som användes innan jag mixtrade med inställningarna och bilden kom tillbaka. Gjorde det utan att se vad jag gjorde! :D Jag fick även ett till liknande problem för någon vecka sedan, jag satt och höll på med mitt nyligen nerladdade "nVidia Tools". När jag efter installationen startade om datorn hängde sig datorn och svarade inte på någonting alls när Windows hade startat. Jag löste det genom att formatera om hårddisken och installera Windows igen.(Jag skrev även om bootfilen då Windows sa att den var ändrad) Jag installerar aldrig "nVidia Tools" igen! :P Om du kan säga exakt var du gjorde dina inställningar kan jag nog komma med en lösning(som kanske/kanske inte är bra). Redigerat 20 Augusti 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 Det som har hänt nu är att du använder din tv som primära bildskärm och din monitor som sekundära. Så om du t.ex skapar en mapp och öppnar den så öppnas den men du ser det inte eftersom att mappen öppnas på din andra bildskärm. Och eftersom att du startade omd atorn så har inloggningsrutan öppnats men den syns bara på den andra skärmen, så om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt vad du kan göra. Well, ett alternativ är att Högerklicka > Egenskaper och försök att dra över den rutan till din skärm så kan du ju ställa allting till rätta, dvs göra din skrärm till primär. - Sylar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AlleTheMaster Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 Det som har hänt nu är att du använder din tv som primära bildskärm och din monitor som sekundära. Så om du t.ex skapar en mapp och öppnar den så öppnas den men du ser det inte eftersom att mappen öppnas på din andra bildskärm. Och eftersom att du startade omd atorn så har inloggningsrutan öppnats men den syns bara på den andra skärmen, så om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt vad du kan göra. Well, ett alternativ är att Högerklicka > Egenskaper och försök att dra över den rutan till din skärm så kan du ju ställa allting till rätta, dvs göra din skrärm till primär. - Sylar Läste du inte mitt inlägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.