CrazyBarrie Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 Jag har ett problem. Main/Left/Right reagerar på varandra, så dom kan inte sätta sig sida vid sida, och det vill jag kunna göra ^^. Hoppas ni fattar, här en en print screen med :) Här är min Css Kod också ^^ body { background: #FFFFFF; text-align: center; } .box-top { border: 1px #000000 solid; width: auto; margin-right: auto; margin-left: auto; } .box-right { border: 1px #000000 solid; border-top: 0px #000000 solid; width: 200px; } .box-left { border: 1px #000000 solid; border-top: 0px #000000 solid; width: 200px; } .box-main { border: 1px #000000 solid; border-top: 0px #000000 solid; width: 200px; } Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 (redigerat) jag är urkass på sånt här... men om det är bilder kan du ju ha Bild pga att koden inte accepterade den här. inte ens i codeboxen. Edit - jag vet inte ens om det funkar till css :D Redigerat 19 Augusti 2008 av OneDream Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 19 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 jag är urkass på sånt här... men om det är bilder kan du ju ha Bild pga att koden inte accepterade den här. inte ens i codeboxen. Edit - jag vet inte ens om det funkar till css :D Det där var html kodning. Han vill som sagt använda css. Läs på om css så förstår du... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 19 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2008 Ingen som har ett riktigt svar?^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2008 Som du ser lägger sig div:ar normalt under varandra i den ordning de skrivits i. För att få dem bredvid andra div:ar kan du tex antingen sätta dem med "position: absolute" och välja exakt position i pixlar. Eller så sätter du "float" som left eller right så att de lägger sig bredvid varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 21 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2008 Som du ser lägger sig div:ar normalt under varandra i den ordning de skrivits i. För att få dem bredvid andra div:ar kan du tex antingen sätta dem med "position: absolute" och välja exakt position i pixlar. Eller så sätter du "float" som left eller right så att de lägger sig bredvid varandra.Jag fixxade problemet med position: absolute; och sätta den på plats med pixxlar :), TYVM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 27 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2008 Som du ser lägger sig div:ar normalt under varandra i den ordning de skrivits i. För att få dem bredvid andra div:ar kan du tex antingen sätta dem med "position: absolute" och välja exakt position i pixlar. Eller så sätter du "float" som left eller right så att de lägger sig bredvid varandra.Jag fixxade problemet med position: absolute; och sätta den på plats med pixxlar :), TYVM Är faktiskt bättre om du använder float... :PDå kan du ha 33% på dem om du vill, eller ha dem centrerade på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.