Hoppa till innehåll

Mobiltjänster = Scam!


Windnoob

Rekommendera inlägg

Jo jag ville fixa en låt till min mobil via mobiltjänsten på fuska.se.

Jag skickade smset... fick ett sms..gick till länken..laddaner det... men när det var typ 200 kb kvar så kom det "nätfel" och stängde nerladdningen.

sen så kolla jag hur mkt pengar jag hade på mobilen, vips 11 kronor. jag har 80 innan.

Jag kräver 75 kronor comviq kompis från admin!!

Fråga inte vilken låt nu -.-

tack hej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läser du användarkraven så står det att fuska.se inte betalar tillbaka förlorade pengar.

Kontaktar du din leverantör och frågar vart dina pengar har tagit vägen kan dom nog svara på det. Jag kan garantera att fuska.se inte har tagit några pengar du inte gått med på ett betala.

 

I annat fall får admin kolla upp vad som hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj! admin betala fort, annars! ^^

 

Men seriöst, om du själv såg att det stod "nätfel" så lär det nästan garanterat ha något med din leverantör att göra, tror du verkligen att admin skulle riskera något för att "scamma" folk på en spelfusksida för 75 kronor. Dessutom har alltid mobiltjänsterna fungerat utan problem tidigare.

 

Om du inte vet vad du ska göra, fråga dina föräldrar, de kan nog hjälpa dig ;)

 

EDIT: Menar du "nätfel" på mobilen eller på internet? Är det inte på mobilen så kanske du kan kontakta din internetleverantör.

Redigerat av Xade
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kontakta Comviq om du anser något är fel. Det låter som du har försökt föra över en icke mobilanpassad mp3-låt utan en vanlig (4-5MB) och då är det inte konstigt att det har dragits mycket pengar då Comviq tar 15kr/MB i datatrafikkostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så gay. det stod att min mobil inte hade tillräckligt minne. den har för f*n 100 mb kvar -.-

Det är inte det de handlar om, utan att om du försöker ladda ned en 5mb stor fil så får du betala ett saftigt pris om du surfar på mobilen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja till Fuska betalar du antingen 5kr eller inget alls, beror på vilket alternativ du väljer. Men sedan så har du ju även ett avtal med din operatör. Vad som gäller där är mellan dig och din operatör och berör inte Fuska på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Du betalar fuska.se 5kr för att ha filen uppe för nedladdning.

Fuska.se bjuder INTE på din kostnadsavgift för att ladda ner den.

 

TIPS: Om du ska överföra låtar, Använd en Mobil till dator USB kabel.

Redigerat av Overkill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...