zitroz Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 Finns det nått program eller nått som gör att man kan köra exe filer på mac? För jag har egentligen en PC men min bror fixade Mac programvara på den och det är fett skönt! förutom att massa saker inte funkar :C som youtube, ljudet eller exe filer :C Och jag vill gärna använda vissa sånna :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2008 vadå funkar youtube inte bara för att du har mac..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 23 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2008 youtube fungerar antagligen för att du inte har flash installerat :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 23 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2008 Du kan använda Wine, men vet inte om det kommer att funka så bra eftersom du använder Mac OS X. Iallafall: http://wiki.winehq.org/MacOSX/Installing Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 23 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2008 Finns det nått program eller nått som gör att man kan köra exe filer på mac? För jag har egentligen en PC men min bror fixade Mac programvara på den och det är fett skönt! förutom att massa saker inte funkar :C som youtube, ljudet eller exe filer :C Och jag vill gärna använda vissa sånna :/ Mac OS är inte skapat för att fungera på PC, även om det kan göra det. Det är heller inte tillåtet att göra detta enligt deras licensavtal. Youtube har antagligen med flash att göra och bör vara enkelt åtgärdat. Lika så med ljudet som antagligen bara behöver drivrutiner för ljudkortet. Hör med din bror om han kan fixa det om du inte klarar det själv. Angående exe-filer så är detta skapade för Windows. Enklaste sättet att köra dessa under något annat är antagligen via Wine eller liknande. Länk till hur du installerar har du fått. Du bör dock veta att det är långt från allt som fungerar felfritt. Många saker fungerar dock tillräckligt bra och ibland bättre än i nyare Windows-versioner eller lika bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 23 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2008 Finns det nått program eller nått som gör att man kan köra exe filer på mac? För jag har egentligen en PC men min bror fixade Mac programvara på den och det är fett skönt! förutom att massa saker inte funkar :C som youtube, ljudet eller exe filer :C Och jag vill gärna använda vissa sånna :/ Mac OS är inte skapat för att fungera på PC, även om det kan göra det. Det är heller inte tillåtet att göra detta enligt deras licensavtal. Youtube har antagligen med flash att göra och bör vara enkelt åtgärdat. Lika så med ljudet som antagligen bara behöver drivrutiner för ljudkortet. Hör med din bror om han kan fixa det om du inte klarar det själv. Angående exe-filer så är detta skapade för Windows. Enklaste sättet att köra dessa under något annat är antagligen via Wine eller liknande. Länk till hur du installerar har du fått. Du bör dock veta att det är långt från allt som fungerar felfritt. Många saker fungerar dock tillräckligt bra och ibland bättre än i nyare Windows-versioner eller lika bra. Det ska inte vara någon skillnad mellan att ha Mac OS X på PC och Mac. Apple har bara gjort (eller försvårat) möjligheten att installera den på en PC väldigt dålig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 23 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2008 Virtual PC borde väl fixa det problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 24 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 Det ska inte vara någon skillnad mellan att ha Mac OS X på PC och Mac. Apple har bara gjort (eller försvårat) möjligheten att installera den på en PC väldigt dålig.Det har jag aldrig påstått. Men det bör vara svårare med drivrutiner till olika saker eftersom det inte finns något officiellt stöd för OS X på PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.