Fality Skrivet 26 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 (redigerat) Hade tänkt att samla in lätta nybörjar-riffs som skulle kunna lära mig. Några förslag? Redigerat 31 Augusti 2008 av Fality Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 26 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Iron Man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 26 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Metallica - Enter Sandman Nirvana - Smells Like Teen Spirit White Stripes - Seven Nation Army Black Sabbath - Iron Man Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 26 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 kolla upp ramones. i princip alla deras riff består av 3-4 ackord Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 26 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Tack så mkt grabbar! Har lagt till det mesta på listan. Får dock utesluta Nirvana FOR NOW eftersom den ser svårast ut för en nybörjare, men ska helt klart förska mig på den om någon vecka. Ska kolla lite på Ramones oxå. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 27 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2008 Black Sabbath - Paranoid Kiss - Heavens on Fire Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 28 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2008 (redigerat) Blink-182. Precis samma som med Ramones. Bara 3-4 ackord som traggas om och om igen genom hela låten. Väldigt drygt imo, men bra övning för nybörjare x) EDIT: Symphony of Destruction funkar med. Redigerat 28 Augusti 2008 av Simple Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 29 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2008 (redigerat) RHCP - Otherside AC/DC - Back in black George Thorogood - Bad to the bone Redigerat 29 Augusti 2008 av Zimens Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
94ferrari Skrivet 29 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2008 Sweet child o' mine e ganska lätt om du hittar bra tabs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 29 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2008 Sweet child o' mine e ganska lätt om du hittar bra tabs.Jag vill ha dom enkla tabsen. Sweet child o' mine tror jag inte är nåt för nån som precis ska lära sig Iron Man och Smoke on the water. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fimpen Skrivet 29 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2008 (redigerat) Sweet child o' mine introt var nog det första jag lärde mig:P SO EASY MAN!! :P Sweet Home Alabama? Lärde mig rätt mkt av den på ca 1-2 timme :D Redigerat 29 Augusti 2008 av fimpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 1 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2008 Jävligt bra förslag. MOAR! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.