Hoppa till innehåll

Guitar Hero 3 Pc


Str4ndB3rg

Rekommendera inlägg

Efter en månad spelning på Guitar Hero 3 Legends Of Rock (XBOX 360) hos min kompis så har jag bestämt mig för köpa det själv saken är det att mitt Xbox är sönder och jag har ingen annan utan PC men jag hitta en PC version men funkar det värkligen?

Är det bara att köpa sätta in en skiva i disken och installera sen spela?

 

Glad om jag får svar tack :P

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...ent&markID=

Redigerat av OrCi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det funkar. Jag har det till PC och fungerar kanon, enda nackdelen är att man inte kan tanka nya låtar till spelet.

Online-funktionen fungerar kanon.

 

Förövrigt får du med en xplorer kontroll som gör det möjligt att stoppa in den i din Xbox OM du skulle få den att funka någon gång. Eller om du kanske vill spela på xboxen hos någon polare som med har Guitar Hero.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det funkar. Jag har det till PC och fungerar kanon, enda nackdelen är att man inte kan tanka nya låtar till spelet.

Online-funktionen fungerar kanon.

 

Förövrigt får du med en xplorer kontroll som gör det möjligt att stoppa in den i din Xbox OM du skulle få den att funka någon gång. Eller om du kanske vill spela på xboxen hos någon polare som med har Guitar Hero.

http://www.scorehero.com/forum/ fullt med custom låtar för GH3.

 

@OrCi: Glöm inte att GH3 PC är mer krävande än vad man tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Ja, det funkar. Jag har det till PC och fungerar kanon, enda nackdelen är att man inte kan tanka nya låtar till spelet.

Online-funktionen fungerar kanon.

 

Förövrigt får du med en xplorer kontroll som gör det möjligt att stoppa in den i din Xbox OM du skulle få den att funka någon gång. Eller om du kanske vill spela på xboxen hos någon polare som med har Guitar Hero.

Istället gör/laddar man ner custom låtar. Som är 1000ggr bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det funkar. Jag har det till PC och fungerar kanon, enda nackdelen är att man inte kan tanka nya låtar till spelet.

Online-funktionen fungerar kanon.

 

Förövrigt får du med en xplorer kontroll som gör det möjligt att stoppa in den i din Xbox OM du skulle få den att funka någon gång. Eller om du kanske vill spela på xboxen hos någon polare som med har Guitar Hero.

Istället gör/laddar man ner custom låtar. Som är 1000ggr bättre.

 

Jodå, jag är mycket medveten om att man kan ladda ner custom låtar. Jag har själv gjort det frera gånger.

Det kräver en del kunnande om program i allmänhet och vem som helst kan inte göra det.

 

Och jag kan inte påstå att custom låtarna är 1000ggr bättre. Dels för att hälften är felsynkade samt att sågott som alla låtar inte är kompitabla för alla svårighetsgrader SAMT att om man vill spela online så funkar det inte om dom andra inte har samma custom låtar som du. Det är nästan bättre att gå tillbaka till skruttiga frets-on-fire singleplayer mode.

 

 

Så när jag sa "enda nackdelen är att man inte kan tanka nya låtar till spelet." så syftade jag självklart mer på standardfunktionen som finns inbyggd i alla guitar hero-spel. På knappen "Downloadable content" i online läget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...