Hoppa till innehåll

Windows Xp


Gäst Plopp

Rekommendera inlägg

Jag har köpt en kopia av windows xp i affären.

När jag installerade xp på datorn så gick det fint att aktivera kopian via internet. Men en dag så fick jag ett virus i datorn så jag var tvungen att formatera om datorn, helt plötsligt när jag skulle aktivera via internet så stod det att jag har använt produktnyckeln för många gånger. Men jag har bara använt den en gång. Vad är felet?

 

Är jag nu tvungen att aktivera via telefon, har hört att det är riktigt krångligt och störande. Finns det något annat sätt man kan aktivera det på? Jag läste på nån sida att man kan aktivera via internet efter 120 dagar från den första aktiveringen.

 

Skulle bli glad om nån hjälpte mig hur man aktivera XP på ett enkelt och bra sätt.

 

 

MVH//Plopp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har köpt en kopia av windows xp i affären.

När jag installerade xp på datorn så gick det fint att aktivera kopian via internet. Men en dag så fick jag ett virus i datorn så jag var tvungen att formatera om datorn, helt plötsligt när jag skulle aktivera via internet så stod det att jag har använt produktnyckeln för många gånger. Men jag har bara använt den en gång. Vad är felet?

 

Är jag nu tvungen att aktivera via telefon, har hört att det är riktigt krångligt och störande. Finns det något annat sätt man kan aktivera det på? Jag läste på nån sida att man kan aktivera via internet efter 120 dagar från den första aktiveringen.

 

Skulle bli glad om nån hjälpte mig hur man aktivera XP på ett enkelt och bra sätt.

 

 

MVH//Plopp

Svarar bara för att du har en BC Rich som avatar. :)

 

Jo, du kan maila eller ringa microsoft och be om en ny produktnyckel, det borde funka. Men har du testat att aktivera under installationen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har köpt en kopia av windows xp i affären.

När jag installerade xp på datorn så gick det fint att aktivera kopian via internet. Men en dag så fick jag ett virus i datorn så jag var tvungen att formatera om datorn, helt plötsligt när jag skulle aktivera via internet så stod det att jag har använt produktnyckeln för många gånger. Men jag har bara använt den en gång. Vad är felet?

 

Är jag nu tvungen att aktivera via telefon, har hört att det är riktigt krångligt och störande. Finns det något annat sätt man kan aktivera det på? Jag läste på nån sida att man kan aktivera via internet efter 120 dagar från den första aktiveringen.

 

Skulle bli glad om nån hjälpte mig hur man aktivera XP på ett enkelt och bra sätt.

 

 

MVH//Plopp

Hände samma sak för mig och det funkar alldeles utmärkt att aktivera över telefon. Det är aldrig något krångel. Du sitter bara och knåpar in några siffror först på telefonen och sedan datorn, allting sker även automatiskt då du talar med en datorröst. Går på några minuter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag hade en OEM skiva sa Windows supporten att jag inte kunde göra något åt saken förutom att köpa en ny. ;/ OEM skivor brukar vara billigare, är du 100 på att du har en sådan Plopp?

 

I ditt läge skulle jag skicka mail till supporten och fråga. Testa sen med telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja jag är 100% säker att det är OEM, jag betalade 800 kr för den och nu kan jag inte aktivera:O.

 

Någon som vet hur man gör en säkerhetskopiering så att man slipper aktivera den flera gånger?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja jag är 100% säker att det är OEM, jag betalade 800 kr för den och nu kan jag inte aktivera:O.

 

Någon som vet hur man gör en säkerhetskopiering så att man slipper aktivera den flera gånger?

Du skulle gjort det första gången du hade det aktiverat, det som är problemet. =/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe a jag vet. Men jag undrar om man kan säkerhetskopiera med typ nått sorts Ghost program? Finns det något bra och enkelt ghost program? Har hört att Norton Ghost finns, men är det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...