Hoppa till innehåll

Era Favorit-musiker!


Symptom

Rekommendera inlägg

Hallu,

har funnits liknande trådar, men de har oftast fokuserat på den musiker de tycker är bäst i världen, en utnämning som högst sannolikt är omöjlig att genomföra. Därför tycker jag istället att man här kan nämna sina egna favorit-musiker. Nämn gärna instrument eller liknande som de nyttjar, genre de gärna håller sig till och varför just ni tycker om dem så mycket!

 

en gitarrist jag verkligen tycker om nu är David Gilmour som spelade i Pink Floyd. Då körde han mycket Progressiv Rock och jag tycker att hans solon berör så j*vla mycket.

 

han är även en jäkligt bra vokalist, men den vokalist jag beundrar mest nu är Mike Patton från Mr. Bungle, Faith No More och åtskilliga andra band. Har ungefär lika många olika röster som band.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

David Gilmour. Jag är verkligen inne på psykadelisk och progressiv rock just nu. Gillar verkligen hans gitarrspel, man får gåshud när man hör hans solon. Seriöst. Han är en bra vokalist också, som Symptom nämnde här ovanför. Tycker också om Pete Doherty och hans band (Libertines och Babyshambles), kanske inte världens bästa sångare och gitarrist men å andra sidan skriver han bra texter.

Redigerat av Clash
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

David Gilmour, som tidigare nämnts i tråden. En väldigt duktig vokalist och gitarrist. Får alltid gåshud när jag kollar på den här -

 

Och så är ju inte Peter Frampton speciellt dålig heller. Jag kan inte riktigt motivera varför jag tycker att han är bra, men det är något speciellt med honom som jag tycker om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...