Hoppa till innehåll

Nivida Geforce Fråga


D48
 Dela

Rekommendera inlägg

vad är skillnaden mellan NIVIDA® GeForce™ 8800GT 512MB DDR3 PCI-E och NVIDIA® GeForce™ 9800GT 512MB DDR3 PCI-E

 

 

så har jag en annan fråga: räcker det med 2Gig i RAM nu på en dator? hur mkt kostar det att köpa 3200 gig?

Redigerat av D48
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad är skillnaden mellan NIVIDA® GeForce™ 8800GT 512MB DDR3 PCI-E och NVIDIA® GeForce™ 9800GT 512MB DDR3 PCI-E

 

 

så har jag en annan fråga: räcker det med 2Gig i RAM nu på en dator? hur mkt kostar det att köpa 3200 gig?

Skillnad? Vad jag ser är att den ena är en NIVIDA® GeForce™ 8800GT och den andra är en 9800GT.

 

2GB ram räcker gott och väl.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad är skillnaden mellan NIVIDA® GeForce™ 8800GT 512MB DDR3 PCI-E och NVIDIA® GeForce™ 9800GT 512MB DDR3 PCI-E

 

 

så har jag en annan fråga: räcker det med 2Gig i RAM nu på en dator? hur mkt kostar det att köpa 3200 gig?

Skillnad? Vad jag ser är att den ena är en NIVIDA® GeForce™ 8800GT och den andra är en 9800GT.

 

2GB ram räcker. 3200GB? Till vadå? Du kan inte ha 3200GB i ram ;).

 

jag undrar hur mkt i prestanda det gör att ha 9800 istället för 8800, inte för att jag tror att det gör jäte mkt men endå. men jag är ganska säker på att min dator jag är på nu har 3200 eller ngt liknade iaf.. Redigerat av D48
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad är skillnaden mellan NIVIDA® GeForce™ 8800GT 512MB DDR3 PCI-E och NVIDIA® GeForce™ 9800GT 512MB DDR3 PCI-E

 

 

så har jag en annan fråga: räcker det med 2Gig i RAM nu på en dator? hur mkt kostar det att köpa 3200 gig?

NIVIDA GeForce 8800GT 512 DDR3 PCI-E har NIVIDA(vad nu det är för tillverkare) tillverkat efter Nvidia's GeForce 8800GT krets. NVIDIA GeForce 9800GT 512MB DDR3 PCI-E är en grafikkrets som är utvecklad av Nvidia. Det var en skillad, och här är två andra: GeForce 9800GT är nyare, GeForce 9800GT är bättre.

 

Ja det räcker med 2 giga i RAM på en dator nu för tiden(om du räknade i byte), men endast om du köper nyare än DDR typen(t.ex DDR2/DDR3). Hur mycket det kostar att köpa 3200 gigabyte ram minne, ja det beror på vilken typ och hastighet. Vi kan räkna på några DDR2 800MHz 4GB ram minnen och ett moderkort med sådär 800 RAM-minnes platser som inte finns än som vi beställer och som kostar några tiotusenkronor. Det billigaste ram minnet jag hittat på dessa specifikationer kostar cirka 900 kronor, 900 * 800 + x = 720000+x kronor, där x är priset på moderkortet och 720000 för priset på RAM minnet.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp ett Ati hd 4850 istället? :blink:

 

Det finns två varianter av 9800 gt (Heter exakt samma) skillnaden mellan dessa är tillverkningstenkniken är 65 nm respektive 55 nm. Så det gäller att ha tur :/. Annars är det exakt samma som 8800gt fast talet 9800 och en annat klistermärke :P.

 

3200 gig är väldigt mycket ram minne inget moderkort stödjer det

 

wiigamer seriöst. klart det finns moderkort som stödjer det. 4gig är ju typ standard nu. finns moderkort som klarar 32 gig

Om du hade läst vad trådskaparen skrev, så skrev han faktsikt 3200 gig inte 32 gig lol. Men du får gärna tala om för mig vilket moderkort som klarar 3200 gb ram-minne.

Redigerat av Sweoggy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp ett Ati hd 4850 istället? :blink:

 

Det finns två varianter av 9800 gt (Heter exakt samma) skillnaden mellan dessa är tillverkningstenkniken är 65 nm respektive 55 nm. Så det gäller att ha tur :/. Annars är det exakt samma som 8800gt fast talet 9800 och en annat klistermärke :P.

 

wiigamer seriöst. klart det finns moderkort som stödjer det. 4gig är ju typ standard nu. finns moderkort som klarar 32 gig

Om du hade läst vad trådskaparen skrev, så skrev han faktsikt 3200 gig inte 32 gig lol. Men du får gärna tala om för mig vilket moderkort som klarar 3200 gb ram-minne.

 

Det finns antaglien då Gothic2 tog 3.5gb ram(eller 2.5gb...), och detsutom så har en kompis 4gb ram.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wiigamer seriöst. klart det finns moderkort som stödjer det. 4gig är ju typ standard nu. finns moderkort som klarar 32 gig

 

Om du hade läst vad trådskaparen skrev, så skrev han faktsikt 3200 gig inte 32 gig lol. Men du får gärna tala om för mig vilket moderkort som klarar 3200 gb ram-minne.

 

Det finns antaglien då Gothic2 tog 3.5gb ram(eller 2.5gb...), och detsutom så har en kompis 4gb ram.

 

Inte 3200 Gigabyte RAM minne, visst 3200 Megabyte RAM minne finns men inte det förstnämnda, tådskaparen menar nog det sistnämnda

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wiigamer seriöst. klart det finns moderkort som stödjer det. 4gig är ju typ standard nu. finns moderkort som klarar 32 gig

 

Om du hade läst vad trådskaparen skrev, så skrev han faktsikt 3200 gig inte 32 gig lol. Men du får gärna tala om för mig vilket moderkort som klarar 3200 gb ram-minne.

Det finns antaglien då Gothic2 tog 3.5gb ram(eller 2.5gb...), och detsutom så har en kompis 4gb ram.

 

Inte 3200 Gigabyte RAM minne, visst 3200 Megabyte RAM minne finns men inte det förstnämnda, tådskaparen menar nog det sistnämnda

 

Det förstog jag också, men ville hålla på lite :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...