Hoppa till innehåll

Varningsbrev - Spridning Av Virus Igen


Khazar

Rekommendera inlägg

jag har fått en lapp från comhem igen där de står i stort sätt samma sak som förut "bla bla bla bla, vi har fått info om att det kommit virus från din IP" och jag undrar bara VA f*n HÅLLER DEM PÅ MED?! jag har inga j*vla virus den här gången, men jag får ändå dem här j*vla lapparna, vad vill dem att jag ska göra? tömma hela j*vla datan? jag har inge virus på den här datan, och jag har förmodligen inge virus på andra datan heller. så va f*n ska jag göra?

 

pappa ringde deras support skit och det är 32 min väntetid, så jag antar att det inte bara är vi som fått den här lappen:P

Redigerat av Khazar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror väll att dom flesta laddar hem upphovsrättsskyddat material på ett eller annat sätt, så jag har väldigt svårt att tro att det har någonting med det att göra. Och om dom säger att det kommer virus från ditt IP så är det antingen något du håller på med vilket jag absolut inte tror, annars är det troligtvis någon som har anmält ditt IP, att dom har fått någon form av virus av dig. Att man sprider virus skulle betyda att du sitter och spammar filer med virus via mail etc inte att man av misstag råkat infektera en annan dator. Så min gissning är att dom är helt ute och cyklar. Har själv hört väldigt mycket klagomål på ComHem så ett annat tips kan ju vara att byta ISP i "värsta" fall.

 

- Sylar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...