Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Idag formaterade jag om min dator. Men när jag installerade Crysis, så antingen missade jag eller så kom det ingen "Create a desktop icon"-meddelande när jag installerade det. Hur får jag fram en genväg till spelet på skrivbordet?

När det inte finns någon genväg så vet jag inte ens hur man startar det.

Skrivet

Gissar på att du använder XP eller Vista.

Gå in på den här datorn, eller bara Dator i Vista. Välj den lokala disken där ditt Crysis är installerat. Oftast har man bara (C:) och (D:). Gå in på Program/Electronic Arts/Crytek/Crysis/Bin32 och där finns en fil vid namn Crysis eller Crysis.exe som startar spelet.

Skrivet

Tryck på "Start" och ta alla program och gå till crysis och högerklicka på den grejen där du startar spelet och tryck på "Kopiera" och nu så klistrar du in på skrivbordet :)

Skrivet (redigerat)

Jag har 64-bit OS, ska jag då gå in på Bin64? Där finns ingen Crysis.exe.

Där ska finnas en .exe-fil i den mappen. I min mapp heter den bara "Crysis". Leta lite istället för att fråga direkt? Redigerat av Aircondition
Skrivet (redigerat)

Jag hittade en som heter Crysis. När jag tryckte på den, så startade spelet, fast i "liten skärm" det var inte fullskärm.

Nu blev det fullskärm :D Men iaf, finns det nåt sätt att fixa så att "funktionsväljaren" ser ut så här? http://www.gametrailers.com/player/16080.html PS. Spola fram till ca 1.39 i filmen.

Jag är trött på den vanliga.

Redigerat av ThaNooB

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...