Hoppa till innehåll

Hjälp Mig Med Call Of Duty 4: Modern Warfare!


knark

Rekommendera inlägg

Jag får inte upp servrar! Det enda som står är:

Waiting for response from masterserver

 

Du får 200 fm om du du hjälper mig så att det funkar!

Det betyder att du inte har någon anslutning till internet.

Kolla så att du har anslutning till nätet.

Om du har det, så kan det vara ditt virus skydd som blockerar. Kolla ifall du måste häva blockeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får inte upp servrar! Det enda som står är:

Waiting for response from masterserver

 

Du får 200 fm om du du hjälper mig så att det funkar!

Det betyder att du inte har någon anslutning till internet.

Kolla så att du har anslutning till nätet.

Om du har det, så kan det vara ditt virus skydd som blockerar. Kolla ifall du måste häva blockeringen.

 

Jag har precis installerat Nod 32 och jag vet inte hur man "avblockerar" något.

Någon som kan?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte det spelet men jag antar att det finns patcher till det också, kolla om du har den senaste

Jag har aldrig patchat mitt CoD4. Felet är vad det står. Du kan inte ansluta COD4 till internet. Testa att stänga ner din brandvägg och Nod32 så kanske det går.

Kolla även så att du söker servers på internet, så att det inte är på local eller lan.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte det spelet men jag antar att det finns patcher till det också, kolla om du har den senaste

Jag har aldrig patchat mitt CoD4. Felet är vad det står. Du kan inte ansluta COD4 till internet. Testa att stänga ner din brandvägg och Nod32 så kanske det går.

Kolla även så att du söker servers på internet, så att det inte är på local eller lan.

 

Det är det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du trådlöst eller "sladd" modem?

 

Testa att göra detta;

Start - Kontrollpanelen -Nätverks/internet inställningar -Nätverksanslutningar.

Då bör det synas olika datorer vet inte vilken som är vilken men har du 2 olika gör så här på båda;

Högerklicka på en av data ikonerna sedan egenskaper-Avancerat-Inställningar- Undantag Då kommer det en ruta med olika program portar och sånt. Leta efter typ COD4_mp och markera alla rutor som har med CoD4 att göra.

Du kan även lägga till olika portar. Kan inte så mycket om det men, alla servers på CoD4 har typ likadan port, skriv ner en port från en server och gå in på där jag skrev och lägg till den porten.

Port namn - Port.

Port nummer - server porten.

 

Sedan kanske du måste klicka i rutan bredvid. Sen testar du att gå in på en server.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...