Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

hej. tänkte köpa garrys mod 10. men vet inte var i göteborg. skulle vara bra att veta vad butiken heter, vad den har för hem sida, villken gata den är på.

jag vill ha GMOD10!!! har hört att det är jätter roligt spel.

ps. tog bilden från google xD

post-71983-1221390306_thumb.jpg

Redigerat av bartoszx007
Skrivet (redigerat)

ja Gmod 10 är ett steam spel. men vad menar du med att det räknas inte som ett spel? var kan jag få tag på ett då? jag vill at det ska funka online och kunna updateras

Redigerat av bartoszx007
Skrivet

Du laddar ner det från Steam eller Steams hemsida. Det är ju inget spel, det heter ju tom Garry's Mod.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spel

Du är tvungen att köpa Garry's Mod 10 igenom Steam eftersom att det är en modifikation, some ThaNoob nämnde i inlägget ovanför, för Source Engine. Alltså, kan du inte köpa Gmod 10 (Vad jag vet.) enskilt. Du måste helt enkelt köpa ett spel som tillhör Source Engine. Det finns "paket" med spel du kan köpa. Detta är vad du är tvungen att göra. Du är tvungen att köpa båda, tillexempel, CS;S (Counter-Strike; Source) i ett paket MED Garry's Mod.

De Source Engine baserade spelen (som jag vet.) :

Counter-Strike; Source

TeamFortress 2

Day of Defeat; Source

Half-Life 2 (Alla episoder och Lost Coast.)

Köper du något av dessa spel kan du alltså få med Garry's Mod ifall du väljer det paket som inkluderar Garry's Mod.

Gäst CountRealDude
Skrivet

Bor tyvvär inte i göteborg....

Går bara att köpa CS 1.6 eller CS:Source[mera spel]. Annars är det steam

som gäller. Inget farligt alls!

Skrivet

kk. 10 dollar. hmm... men hur funkar det då? vad får man för filer? kan man köra online och kunna updatera gmod 10 till gmod 11. måste vara säker innan jag köper det. annars är det bara onördigt att köpa

Skrivet

För att kunna spela Gmod krävs det att du redan äger CSS, Half-Life 2 eller något annat spel med Source Engine.

Exakt var har du citrerat det?

Skitsnack :huh:

• Skapa ny...