Hoppa till innehåll

Visual Basic

laynus

Rekommendera inlägg

här är min webbläsare.

ps den är under beta testning.

http://www.turboupload.com/files/get/hef-AzIBfx/program.rar

NIIICE, man behöver inte äns trycka på go. Man kan bara skriva in adressen. Är det lätt att programmera i visual basic? Jag använder c++ och gamemaker.

EDIT: Men varför finns en "go" knapp. Den funkar inte äns.

Redigerat av Kerby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fall du vill ha en webb läsare som är gjord för din skärm tar jag 25 fm mynt för

Vadå gjord för din skärm? En webbläsare ska man alltid kunna maximera och det ska funka till alla skärm storlekar. Och en grej till, alltid när man lägger ut någonting så måste den fungera annars är det ingen idé att lägga ut. Här är en snabb kod för Go knappen

Ifall vi säger att din combobox heter combobox1 och din go knapp heter button1 och din internet komponent heter internet1:

internet1.Navigate Combobox1.Text

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan få min webbläsare som jag försökte göra som FireFox. Jag har gjort en del på den, men allt fungerar inte.

Adda min msn om du vill ha den.

[email protected]

EDIT:

Såg det att jag inte har vb 6 webbläsaren. Jag har konverterat den till vb.net.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan få min webbläsare som jag försökte göra som FireFox. Jag har gjort en del på den, men allt fungerar inte.

Adda min msn om du vill ha den.

[email protected]

EDIT:

Såg det att jag inte har vb 6 webbläsaren. Jag har konverterat den till vb.net.

Jag har provat din, förut hade jag en mycket bättre fast kommer inte ihåg vad jag gjorde med den. Man kunde zooma in/ut sidorna, man kunde massor med saker bokmärken osv

Synd att jag tappade den, eller tror jag har kvar den jag kan leta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Störande.

Först skrev jag FireElf i vb6, sen i vb.net med VisualStudio 2003 och nu när jag ska öppna det i Visual Studio 2008 så måste jag konvertera. När konverteringen är slutförd så får jag ett error. Något om någon manifest som saknas...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...