WASD Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 Mina backspeglar blev pajjade i fredags och jag undrar om jag måste köpa nya eller om det inte är nån lag på det, många av mina kompisar har ej backspegel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 Mina backspeglar blev pajjade i fredags och jag undrar om jag måste köpa nya eller om det inte är nån lag på det, många av mina kompisar har ej backspegel. Hur ligger det till med backspeglar? En 30-moppe behöver inte ha någon backspegel. En EU-Moped skall dock ha minst en backspegel. - Källa @Moppeforum Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 Mina backspeglar blev pajjade i fredags och jag undrar om jag måste köpa nya eller om det inte är nån lag på det, många av mina kompisar har ej backspegel. Kanske inte hör till ämnet, men hur lyckades du pajja båda två? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 Mina backspeglar blev pajjade i fredags och jag undrar om jag måste köpa nya eller om det inte är nån lag på det, många av mina kompisar har ej backspegel.Kör du i trafik utan backspeglar och polis kommer så ligger man pyrt till. Men dom leker nog bara moral tönt med dig och tillrättavisar dig. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 Det var nån annan som pajjade dom, jag får köpa en ny då och ja blivit stannade av en polis en gång när jag shuttsade en utan hjälm, polisen som snackade med mig sa att det var han jag shuttsades fel, och polisen som snackade med min kompis sa att det var mitt fel :wacko: vi båda kom undan utan böter Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 Man måste väl ha bakspegel på vänster sida? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 (redigerat) Snuten i Gällivare är då dåliga Haha!! Jag som e 14 sitter och kör 80km/h på en 50 väg och dom bryr sig inte xD *EDIT* Jag har backspegeln på vänster och ingen på höger. Min kompis har tvärt om men polisen sa inget till han när tog tog han på kontroll.. Så jag tror det inte spelar någon roll bara man minst har en iaf!! Redigerat 22 September 2008 av Tortilla Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Jag använde mest den till vänster så jag ska sätta min på vänster, men det är ju ingen lag på att man måste ha den på vänster verkar det som Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Men det är ju lag på en EU moppe väll att man måste åtminstone ha 1 spegel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Skicka ett brev till farbror blå då och fråga!!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Man måste ha backspegel ja. Tänk om du kollar bak och inte märker att en bil typ stannar framför dig. Så hände det min kompis, sa åt honom och fixa backspegel, så vänder han sig om, en bil tvärstannar, han kraschar och flyger 8 meter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dieselman Skrivet 8 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2009 Men det är ju lag på en EU moppe väll att man måste åtminstone ha 1 spegel?Hej!! ja, det är lag på att man ska ha minst 1 backspegel på klass 1 mopeder och den ska sitta på vänster sida.. åker man utan den riskerar man att få 500:- i böter.. :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg