Tortilla Skrivet 22 September 2008 Rapport Dela Skrivet 22 September 2008 Någon som vet vart pluggen sitter på en EU-moped vespa?? Tänkte ta och trimma min för att leka lite med när ja e i stugan ( finns ingen snut som kommer dit o de är 6 mil till nästa granne ). Så finns det någon här som vet vart den sitter och va för verktyg ska man ha för att ta bort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Googlade och hittade en hel guide som någon skrivit på flashback: https://www.flashback.info/showthread.php?t=694140 Stod att pluggen kan sitta i insuget, innan förgasarn, efter förgasarn eller i avgassystemet. Redigerat 23 September 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Det serut som att jag har 2 insug och ja hittar ingen plugg i någon av dom?? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 ta bort v-ringen och blindröret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Det första man gör med en moped är ju att svetsa igen blindtarmen :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Min kompis har vespa ( EU ) och det är han som har typ två lutf intag, jag har bara ett men jag har en crossmoppe och vet då inte vart pluggen sitter på den? Några säger att den ska sitta i skarven på avgasröret ?? Är det rätt eller är det fel? Har en Yamaha DT 50 årsmodell. 06 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Min kompis har vespa ( EU ) och det är han som har typ två lutf intag, jag har bara ett men jag har en crossmoppe och vet då inte vart pluggen sitter på den? Några säger att den ska sitta i skarven på avgasröret ?? Är det rätt eller är det fel? Har en Yamaha DT 50 årsmodell. 06 Men herregud, det är ju lätt som helst att trimma en DT o: En kusin hade en DT50 från 06. Vad menar du med "pluggen"? Det borde finnas åtminstone 1 strypning i ljuddämparen, och resten är väl vid kröken.. Och så blindtarmen som man kan svetsa igen förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 har beställt den för 2 dagarsen så vet inte vart allt sitter? Kan du förklara lite lätt var blindröret sitter? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 har beställt den för 2 dagarsen så vet inte vart allt sitter? Kan du förklara lite lätt var blindröret sitter? :o Okej.. Det finns ett extra rör som inte leder någonvart, du ser nog det röret bra när du studerar avgasröret. Det rörets uppgift är... egentligen ingenting. Det är bara att såga av det och täppa igen det med någon bricka :) Vet inte exakt var blindtarmen ligger på en DT, men som sagt- Det är absolut inte svårt att hitta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Ok, vet du på ett ungefär hur fort den kommer att gå utan den? Och om man tar bort strypningen i ljuddämparen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Ok, vet du på ett ungefär hur fort den kommer att gå utan den? Och om man tar bort strypningen i ljuddämparen?Min kusin som hade en DT50 från -06 så fick den att gå 65-70kmh (enligt mätaren då, de kan ju kasta med 3-5kmh). Blindtarmen och 1 strypning borta :) EDIT - Minns inte riktigt vad han hade för drev.. Men tror det var original där fram och 65 där bak, men som sagt så är jag inte säker. Redigerat 23 September 2008 av Strato Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tortilla Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Ok, då kommer den gå som min fula lilla fiddy då som jag hadde för några somrar sen fast den var ju 4-takt den här moppen är ju 2-takt som en skoter :P *EDIT* Stog inte på deras sida vad den hade för drev :( Redigerat 23 September 2008 av Tortilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.