Vitdom Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Här är mitt första C++ program som har en integrerad 2d fysikmotor! Den grafiska delen använder sig utav SDL. Ladda ner(v1.4b): Physcpp.rar Vad tycker ni? Vad kan jag förbättra? Då många undrar vad exakt detta är så här är min beskrivning: "En applikation som laddar en fyrkantig 2d bild, placerar sedan in den i programmet och släpper ner den(och knuffar den mot höger) för att demonstrera fysikmotorn, i de nyare versionerna kan man även knuffa bollen önskad riktning med piltangenterna". Redigerat 29 November 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 hmm moste den öppnas med dos? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 23 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Nej, .exe filen öppnas med Windows. Om du inte har Windows och inte kan köra .exe filer så kan du kolla på www.winehq.org och använda WINE om ditt operativsystem stödjer det, annars om du är en avancerad användare som klarar att installera en C++ kompilator och även bibloteket SDL så rekommenderar jag dig att göra det. Redigerat 23 September 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 okej själv kodar jag i vb8 :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Kan du förklara vad programmet gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 ladda ner och kolla bara -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 (redigerat) Ok Hoppas bara att det är nåt bra nu Vitdom! Redigerat 23 September 2008 av Logfan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Nice! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Barejalla Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Nice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Jag förstår verkligen inte vad det är XD, men om du gjort allt själv inklusive rendering enginen och allt möjligt så bra jobbat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 24 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 September 2008 (redigerat) Jag förstår verkligen inte vad det är XD, men om du gjort allt själv inklusive rendering enginen och allt möjligt så bra jobbat.Ja jag har skrivit rendereringsmotorn(jag använder bara kommandon som SDL har gett mig för att utföra grafiska saker på skärmen(så som att flytta "pennan" till x, y pixlarna och ladda en bild och värkställa en bild på skärmen och så)), och fysikmotorn har jag skrivit helt själv. Släppte ny version, fixar och uppdateringar(1.1): Fixade koden, onödig kod och stavfel i en kommentar. Uppdaterade fysikmotorn, objektet kunde för en uppdatering delvis försvinna under golvet. Bytte ut kvadraten mot en sfär. Luftmotståndet är nu ca dubbelt så hög. Redigerat 24 September 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 24 September 2008 Rapport Dela Skrivet 24 September 2008 Ja, men jag fattar fortfarande inte vad programmet är till för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.