123spill Skrivet 25 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 Ähh, killen var inte alls särskilt hardcore, han tog bara 36:e plats på http://www.spreekillers.org/ <_< Mycket lustigt :/ Dem flesta där var inga skolskjutare heller.... Såna här saker har hänt förr och det kommer mycket troligtvis hända igen. Vissa saker kan man inte göra nått åt. Jag tror inte direkt som Chainsawkitten skrev i sitt inlägg att det har att göra med psykiska störningar. Och vad man har läst om båda dem som har skjutit i Finland så hatade dem inte sig själva utan dem hatade mänskligheten. En psykisk störning medför inte automatiskt ett självhat. Men måste man inte ha en störning av något slag för att kunna bege sig in i en skola och mörda flera av sina klasskamrater och lärare? Endast mobbing eller vapenlicenslagarna kan inte åstadkomma något sådant, även om de är en stor "hjälp på vägen". Visst, mobbing är jättehemskt men det gör inte en vanlig person till en mördare. Man behöver inte vara psykist störd för att mörda någon enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 25 September 2008 Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 Ähh, killen var inte alls särskilt hardcore, han tog bara 36:e plats på http://www.spreekillers.org/ <_< Mycket lustigt :/ Dem flesta där var inga skolskjutare heller.... Såna här saker har hänt förr och det kommer mycket troligtvis hända igen. Vissa saker kan man inte göra nått åt. Jag tror inte direkt som Chainsawkitten skrev i sitt inlägg att det har att göra med psykiska störningar. Och vad man har läst om båda dem som har skjutit i Finland så hatade dem inte sig själva utan dem hatade mänskligheten. En psykisk störning medför inte automatiskt ett självhat. Men måste man inte ha en störning av något slag för att kunna bege sig in i en skola och mörda flera av sina klasskamrater och lärare? Endast mobbing eller vapenlicenslagarna kan inte åstadkomma något sådant, även om de är en stor "hjälp på vägen". Visst, mobbing är jättehemskt men det gör inte en vanlig person till en mördare. Man behöver inte vara psykist störd för att mörda någon enligt mig. Jaså? Kan du då beskriva vad som krävs för en människa att ta en annans människas liv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 25 September 2008 Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 Ähh, killen var inte alls särskilt hardcore, han tog bara 36:e plats på http://www.spreekillers.org/ <_< Mycket lustigt :/ Dem flesta där var inga skolskjutare heller.... Såna här saker har hänt förr och det kommer mycket troligtvis hända igen. Vissa saker kan man inte göra nått åt. Jag tror inte direkt som Chainsawkitten skrev i sitt inlägg att det har att göra med psykiska störningar. Och vad man har läst om båda dem som har skjutit i Finland så hatade dem inte sig själva utan dem hatade mänskligheten. En psykisk störning medför inte automatiskt ett självhat. Men måste man inte ha en störning av något slag för att kunna bege sig in i en skola och mörda flera av sina klasskamrater och lärare? Endast mobbing eller vapenlicenslagarna kan inte åstadkomma något sådant, även om de är en stor "hjälp på vägen". Visst, mobbing är jättehemskt men det gör inte en vanlig person till en mördare. Man behöver inte vara psykist störd för att mörda någon enligt mig. Jaså? Kan du då beskriva vad som krävs för en människa att ta en annans människas liv? Jag skulle lätt ta livet av någon som utsatte någon jag bryr mig om för livsfara- Om jag skulle placeras med pistol framför en person som håller på att råna min syrra med kniv eller så, så skulle jag inte tveka en sekund på att skjuta vid första bästa läge.Det är i vår instinkt att skydda de vi bryr oss om och.. överleva helt enkelt. Självklart så kan vissa personer sakna de "spärrar" som normala människor har- Det är dessa personer som kan ta livet av någon och inte alls ångra sig. Sen får vi inte glömma att en psykisk störning är inte nödvändigtvist någonting man föds med, utan detta kan utvecklas under längre tid, bland annat under mobbning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 25 September 2008 Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 Ähh, killen var inte alls särskilt hardcore, han tog bara 36:e plats på http://www.spreekillers.org/ <_< Mycket lustigt :/ Dem flesta där var inga skolskjutare heller.... Såna här saker har hänt förr och det kommer mycket troligtvis hända igen. Vissa saker kan man inte göra nått åt. Jag tror inte direkt som Chainsawkitten skrev i sitt inlägg att det har att göra med psykiska störningar. Och vad man har läst om båda dem som har skjutit i Finland så hatade dem inte sig själva utan dem hatade mänskligheten. En psykisk störning medför inte automatiskt ett självhat. Men måste man inte ha en störning av något slag för att kunna bege sig in i en skola och mörda flera av sina klasskamrater och lärare? Endast mobbing eller vapenlicenslagarna kan inte åstadkomma något sådant, även om de är en stor "hjälp på vägen". Visst, mobbing är jättehemskt men det gör inte en vanlig person till en mördare. Man behöver inte vara psykist störd för att mörda någon enligt mig. Man behöver inte vara psykiskt störd för att mörda någon, nej. Men för att mörda personer helt planlöst (gå runt och skjuta på allt som rör sig), ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 25 September 2008 Rapport Dela Skrivet 25 September 2008 Ähh, killen var inte alls särskilt hardcore, han tog bara 36:e plats på http://www.spreekillers.org/ <_< Mycket lustigt :/ Dem flesta där var inga skolskjutare heller.... Såna här saker har hänt förr och det kommer mycket troligtvis hända igen. Vissa saker kan man inte göra nått åt. Jag tror inte direkt som Chainsawkitten skrev i sitt inlägg att det har att göra med psykiska störningar. Och vad man har läst om båda dem som har skjutit i Finland så hatade dem inte sig själva utan dem hatade mänskligheten. En psykisk störning medför inte automatiskt ett självhat. Men måste man inte ha en störning av något slag för att kunna bege sig in i en skola och mörda flera av sina klasskamrater och lärare? Endast mobbing eller vapenlicenslagarna kan inte åstadkomma något sådant, även om de är en stor "hjälp på vägen". Visst, mobbing är jättehemskt men det gör inte en vanlig person till en mördare. Man behöver inte vara psykist störd för att mörda någon enligt mig. Man behöver inte vara psykiskt störd för att mörda någon, nej. Men för att mörda personer helt planlöst (gå runt och skjuta på allt som rör sig), ja. Precis annars skulle mer än hälften av finlandsbefolkning, mer eller mindre alla män i tyskland, stora delar av englands män samt en rejäl mängd amerikanska män varit psykiskt sjuka under andra världskriget (WWII). Höll på att glömma en massa ryska (då sovjetiska) män som också varit psykisktsjuka. Men som sagt att döda utan anledning...så som i skol skjutningaran...det är psykiskt Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 26 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Ähh, killen var inte alls särskilt hardcore, han tog bara 36:e plats på http://www.spreekillers.org/ <_< Mycket lustigt :/ Dem flesta där var inga skolskjutare heller.... Såna här saker har hänt förr och det kommer mycket troligtvis hända igen. Vissa saker kan man inte göra nått åt. Jag tror inte direkt som Chainsawkitten skrev i sitt inlägg att det har att göra med psykiska störningar. Och vad man har läst om båda dem som har skjutit i Finland så hatade dem inte sig själva utan dem hatade mänskligheten. En psykisk störning medför inte automatiskt ett självhat. Men måste man inte ha en störning av något slag för att kunna bege sig in i en skola och mörda flera av sina klasskamrater och lärare? Endast mobbing eller vapenlicenslagarna kan inte åstadkomma något sådant, även om de är en stor "hjälp på vägen". Visst, mobbing är jättehemskt men det gör inte en vanlig person till en mördare. Man behöver inte vara psykist störd för att mörda någon enligt mig. Man behöver inte vara psykiskt störd för att mörda någon, nej. Men för att mörda personer helt planlöst (gå runt och skjuta på allt som rör sig), ja. Precis annars skulle mer än hälften av finlandsbefolkning, mer eller mindre alla män i tyskland, stora delar av englands män samt en rejäl mängd amerikanska män varit psykiskt sjuka under andra världskriget (WWII). Höll på att glömma en massa ryska (då sovjetiska) män som också varit psykisktsjuka. Men som sagt att döda utan anledning...så som i skol skjutningaran...det är psykiskt Soad_token Ja det är det. Visserligen så ansåg han som skjöt i Jokela att han hade en anledning. Bra eller dålig nog hade han en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 26 September 2008 Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 Finns filmen kvar på youtube eller någon annan sida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 26 September 2008 Rapport Dela Skrivet 26 September 2008 nope, några laddar upp den på nytt men dom blir oftast deletade efter 5 min Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 27 September 2008 Rapport Dela Skrivet 27 September 2008 Ähh, killen var inte alls särskilt hardcore, han tog bara 36:e plats på http://www.spreekillers.org/ <_< Mycket lustigt :/ Dem flesta där var inga skolskjutare heller.... Såna här saker har hänt förr och det kommer mycket troligtvis hända igen. Vissa saker kan man inte göra nått åt. Jag tror inte direkt som Chainsawkitten skrev i sitt inlägg att det har att göra med psykiska störningar. Och vad man har läst om båda dem som har skjutit i Finland så hatade dem inte sig själva utan dem hatade mänskligheten. En psykisk störning medför inte automatiskt ett självhat. Men måste man inte ha en störning av något slag för att kunna bege sig in i en skola och mörda flera av sina klasskamrater och lärare? Endast mobbing eller vapenlicenslagarna kan inte åstadkomma något sådant, även om de är en stor "hjälp på vägen". Visst, mobbing är jättehemskt men det gör inte en vanlig person till en mördare. Man behöver inte vara psykist störd för att mörda någon enligt mig. Man behöver inte vara psykiskt störd för att mörda någon, nej. Men för att mörda personer helt planlöst (gå runt och skjuta på allt som rör sig), ja. Precis annars skulle mer än hälften av finlandsbefolkning, mer eller mindre alla män i tyskland, stora delar av englands män samt en rejäl mängd amerikanska män varit psykiskt sjuka under andra världskriget (WWII). Höll på att glömma en massa ryska (då sovjetiska) män som också varit psykisktsjuka. Men som sagt att döda utan anledning...så som i skol skjutningaran...det är psykiskt Soad_token Ja det är det. Visserligen så ansåg han som skjöt i Jokela att han hade en anledning. Bra eller dålig nog hade han en. jag skulle iof inte säga att man vet vad anlednigne är då han inte har sagt varför...man kna gissa sig till en men man vet inte. Sen kan man ju fråga sig om det verkligen är en anledning..att han vart mobba elelr vad man nu tror...jag skulle nog kalla det en ursäkt. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 28 September 2008 Rapport Dela Skrivet 28 September 2008 Det är äcklot planerade i flera månader.. f*n, undra om man får lägga upp dne här bilden..? :o Anmäl mig inte för det isf :P http://aftermathnews.files.wordpress.com/2007/11/pekka-eric-auvinen.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 28 September 2008 Rapport Dela Skrivet 28 September 2008 Det är äcklot planerade i flera månader.. f*n, undra om man får lägga upp dne här bilden..? :o Anmäl mig inte för det isf :P http://aftermathnews.files.wordpress.com/2007/11/pekka-eric-auvinen.jpg Har du något bevis på att han planerade det i flera månader...för allt jag har hört är att man inte vet om han har planerat de eller inte. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 29 September 2008 Rapport Dela Skrivet 29 September 2008 Det är äcklot planerade i flera månader.. f*n, undra om man får lägga upp dne här bilden..? :o Anmäl mig inte för det isf :P http://aftermathnews.files.wordpress.com/2007/11/pekka-eric-auvinen.jpg Har du något bevis på att han planerade det i flera månader...för allt jag har hört är att man inte vet om han har planerat de eller inte. Soad_token Jag har då aldrig hört om någon skolmassaker som inte varit väl planerad... Jag hade för mig att man kommit fram till att det var 6 år, eller var det Jokela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.