Hoppa till innehåll

Sli Eller Inte?

HaSsE93

Rekommendera inlägg

Du kommer att klara Far Cry 2 fint med 9600GT, inget du behöver uppgradera. Sen är SLI inte alls prisvärt i dagsläget, kan t.o.m. ge sämre resultat i vissa spel än det enskilda grafikkortet. Nu vet jag varken hur optimerat Far Cry 2 är för SLI eller hur bra 9600GT brukar prestera i SLI, men mitt råd är att inte uppgradera något. 9600GT klarar ju Crysis fint, och Far Cry 2 kommer vara mycket mer vänligt mot din burk än Crysis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kommer att klara Far Cry 2 fint med 9600GT, inget du behöver uppgradera. Sen är SLI inte alls prisvärt i dagsläget, kan t.o.m. ge sämre resultat i vissa spel än det enskilda grafikkortet. Nu vet jag varken hur optimerat Far Cry 2 är för SLI eller hur bra 9600GT brukar prestera i SLI, men mitt råd är att inte uppgradera något. 9600GT klarar ju Crysis fint, och Far Cry 2 kommer vara mycket mer vänligt mot din burk än Crysis.

Tack du, tänkte lite såhär också. eftersom Far Cry 2 kommer till konsolerna 360 /PS3 så borde det inte vara mer krävande än Crysis, okay, vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej köp inte SLI.

Okej tack för råden. när kommer spelet då? 26 va?

Eller ska jag kanske köpa ett bättre kort typ 8800gts eller något. 9800gtx?

Vill ju helst ha 35-60 fps ;)

Nej, det är absolut inte tillräckligt mycket prestandaförbättring för att lägga fram plånboken. Vänta iallafall tills Far Cry 2 släpps och se hur bra du klarar det. Klarar datorn inte spelet på de inställningar du vill eller med tillräckligt bra fps kan det kanske vara lite mer aktuellt. Men just nu bör du bara vänta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej köp inte SLI.

Okej tack för råden. när kommer spelet då? 26 va?

Eller ska jag kanske köpa ett bättre kort typ 8800gts eller något. 9800gtx?

Vill ju helst ha 35-60 fps ;)

Nej, det är absolut inte tillräckligt mycket prestandaförbättring för att lägga fram plånboken. Vänta iallafall tills Far Cry 2 släpps och se hur bra du klarar det. Klarar datorn inte spelet på de inställningar du vill eller med tillräckligt bra fps kan det kanske vara lite mer aktuellt. Men just nu bör du bara vänta.

Okej, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...