HaSsE93 Skrivet 30 September 2008 Rapport Dela Skrivet 30 September 2008 Tjena, jag har tänkt på att köra http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347827 i SLI har ett kort här hemma just nu, men har tänkt att köpa ett till, för att köra SLI. Då undrar jag och detta är bra eller om jag ska ta nått annat. Som typ ATI. (Ska lira Far Cry2) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 30 September 2008 Rapport Dela Skrivet 30 September 2008 Du kommer att klara Far Cry 2 fint med 9600GT, inget du behöver uppgradera. Sen är SLI inte alls prisvärt i dagsläget, kan t.o.m. ge sämre resultat i vissa spel än det enskilda grafikkortet. Nu vet jag varken hur optimerat Far Cry 2 är för SLI eller hur bra 9600GT brukar prestera i SLI, men mitt råd är att inte uppgradera något. 9600GT klarar ju Crysis fint, och Far Cry 2 kommer vara mycket mer vänligt mot din burk än Crysis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 1 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Du kommer att klara Far Cry 2 fint med 9600GT, inget du behöver uppgradera. Sen är SLI inte alls prisvärt i dagsläget, kan t.o.m. ge sämre resultat i vissa spel än det enskilda grafikkortet. Nu vet jag varken hur optimerat Far Cry 2 är för SLI eller hur bra 9600GT brukar prestera i SLI, men mitt råd är att inte uppgradera något. 9600GT klarar ju Crysis fint, och Far Cry 2 kommer vara mycket mer vänligt mot din burk än Crysis.Tack du, tänkte lite såhär också. eftersom Far Cry 2 kommer till konsolerna 360 /PS3 så borde det inte vara mer krävande än Crysis, okay, vi får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 1 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Nej köp inte SLI. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 1 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 (redigerat) Nej köp inte SLI. Okej tack för råden. när kommer spelet då? 26 va? Eller ska jag kanske köpa ett bättre kort typ 8800gts eller något. 9800gtx? Vill ju helst ha 35-60 fps ;) Redigerat 1 Oktober 2008 av HaSsE93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 1 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Nej köp inte SLI. Okej tack för råden. när kommer spelet då? 26 va? Eller ska jag kanske köpa ett bättre kort typ 8800gts eller något. 9800gtx? Vill ju helst ha 35-60 fps ;) Nej, det är absolut inte tillräckligt mycket prestandaförbättring för att lägga fram plånboken. Vänta iallafall tills Far Cry 2 släpps och se hur bra du klarar det. Klarar datorn inte spelet på de inställningar du vill eller med tillräckligt bra fps kan det kanske vara lite mer aktuellt. Men just nu bör du bara vänta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 1 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Nej köp inte SLI. Okej tack för råden. när kommer spelet då? 26 va? Eller ska jag kanske köpa ett bättre kort typ 8800gts eller något. 9800gtx? Vill ju helst ha 35-60 fps ;) Nej, det är absolut inte tillräckligt mycket prestandaförbättring för att lägga fram plånboken. Vänta iallafall tills Far Cry 2 släpps och se hur bra du klarar det. Klarar datorn inte spelet på de inställningar du vill eller med tillräckligt bra fps kan det kanske vara lite mer aktuellt. Men just nu bör du bara vänta. Okej, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 2 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2008 om du ska skaffa ett nytt grafikkort köp ett ATI 4870 (X2 om du har råd) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 2 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2008 om du ska skaffa ett nytt grafikkort köp ett ATI 4870 (X2 om du har råd) Nja.... 4500:- är dyrt ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 2 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2008 Kostar 3500kr+ inte 4500. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaSsE93 Skrivet 3 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2008 Kostar 3500kr+ inte 4500. X2 kostar 4.5k ;P. Inte den vanliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warckow Skrivet 3 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2008 (redigerat) 4000kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336804 Redigerat 3 Oktober 2008 av Warckow Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.