Chainsawkitten Skrivet 1 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Hej! Jag har under en längre tid varit väldigt intresserad av genren folk metal, tyvärr har det varit lite svårt att hitta riktigt bra band inom denna genre och undrade därför om man skulle kunna få lite tips. Band jag lyssnar på är: - Alestorm (Celtic metal / Pirate metal) - Subway To Sally (Folk rock / Gothic rock) - In Extremo (Folk metal) - Mägo de Oz (Celtic Metal) - Korpiklaani (Folk metal, rätt lika Finntroll men i.m.o. bättre) - ASP (Gothic rock / Dark wave, men har även en liten del Folk rock/metal) För den som är oinvigd rekommenderar jag att lyssna lite på de ovan nämnda banden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 2 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2008 (redigerat) Trollfest och Eleuviete(Stavning?) är riktigt bra. Redigerat 2 Oktober 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 2 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2008 Kan väl tipsa lite jag också. Om du undrar så stavas det "Eluveitie". Förutom eluveitie så brukar jag lyssna på Korpiklaani, Týr, Ensiferu, Volkolak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zupez Skrivet 2 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2008 (redigerat) Det finns nog inte några mer bra folk metal band, Men Amon amarth är ett bra Viking/death metal band :D * Jag lyssnar också på Alestorm :D Redigerat 2 Oktober 2008 av zupez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 2 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2008 Det finns nog inte några mer bra folk metal band, Men Amon amarth är ett bra Viking/death metal band :D * Jag lyssnar också på Alestorm :D Amon Amarth är ok men fruktansvärt enformiga. Blir tråkigt efter ett litet tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 3 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2008 Förresten chainsawkitten, enligt mig så är KorpiKlaani väldigt olik finntroll. Vad är det som får dig att tycka att dom är så lika? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 3 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Oktober 2008 Förresten chainsawkitten, enligt mig så är KorpiKlaani väldigt olik finntroll. Vad är det som får dig att tycka att dom är så lika? :) Är inte Finntroll black metal till skillnad från KK? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 4 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2008 Förresten chainsawkitten, enligt mig så är KorpiKlaani väldigt olik finntroll. Vad är det som får dig att tycka att dom är så lika? :)De är finska, typ. Jag vet faktiskt inte riktigt varför men jag associerar dem starkt med varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 5 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2008 Haha, okej. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tillity Skrivet 13 November 2008 Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 Alkonost - Folk/Pagan/Doom/Black Metal Ancient Rites - Folk/Viking Metal, Black Metal Arafel - Folk Black Metal Asmegin - Viking/Folk Metal Brynjard - Epic/Folk Black Metal Cor Scorpii - Folk / Extreme Metal Dalriada - Folk Metal Die Apokalyptischen Reiter - Death/Folk Metal Echo of Dalriada - Epic Folk Metal Elexorien - Viking/Folk Metal Equilibrium (Ger) - Epic Folk/Viking Metal Falkenbach - Blackened Folk/Viking Metal Folkearth - Epic Folk/Viking Metal Ingrimm - Folk/Mediveal Metal Kromlek - Viking/Folk/Black Metal Lumsk - Folk Metal/Rock, folk/Pop Moonsorrow - Viking/Folk/Black Metal Månegarm - Viking/Black/Folk Metal Otyg - Folk Metal Turisas - Folk/Symphonic Metal Windir - Black / Folk / Viking Metal Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 13 November 2008 Rapport Dela Skrivet 13 November 2008 Lyssnar inte på Folk Metal mycket. Blir mer Speed Metal eller Thrash.. Men Alkonost är väl ett band jag hör ibland. //Member Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bergatroll Skrivet 28 November 2008 Rapport Dela Skrivet 28 November 2008 Hej! Jag har under en längre tid varit väldigt intresserad av genren folk metal, tyvärr har det varit lite svårt att hitta riktigt bra band inom denna genre och undrade därför om man skulle kunna få lite tips. Band jag lyssnar på är: - Alestorm (Celtic metal / Pirate metal) - Subway To Sally (Folk rock / Gothic rock) - In Extremo (Folk metal) - Mägo de Oz (Celtic Metal) - Korpiklaani (Folk metal, rätt lika Finntroll men i.m.o. bättre) - ASP (Gothic rock / Dark wave, men har även en liten del Folk rock/metal) För den som är oinvigd rekommenderar jag att lyssna lite på de ovan nämnda banden. Tjenare, vill vara så oförskämd att jag rekommenderar mitt eget band Slingerbult. Vi har nyss släppt en demo som man kan lyssna på på http://www.myspace.com/slingerbult Iofs är det väl mer folkrock än folkmetal, men det kanske funkar ändå. Cheers! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.